Koppla kupevärmare genom bilfönster, går det?

Ainon

Trådstartare
Skulle vilja ha lite möjlighet till uppvärmning av bilen medan jag är ute och åker skidor då hunden sitter i bilen (åker före eller efter skidor med även hunden, därför är denna med) samt även vid tillfällen då vi är på besök hos allergiska och hunden ej kan följa med in.

Min bil har dock varesig motorvärmare eller uttag för kupevärmare (stort misstag som vi ej tänkte på då vi köpte bilen) och det är en billig bil som inte riktigt känns värt egentligen att lägga ut kostnaden för installationen.

Min fundering är eg om det går att köpa en kabel som man kopplar från motorvärmarstolpen och drar in genom bilfönstret (blir ju en liten glipa men det kan kanske bara vara bra med lite luftutväxling) till en kupevärmare som man placerar där vid framsätet?

Skulle det fungera?
 
Är det inte bättre att antingen lämna hunden hemma eller koppla en värmedyna till cigg uttaget.

Nej. Eftersom jag även ska åka skidor (eller kan gör den delen vara springa) med hunden på samma ställe antingen direkt före eller direkt efter jag åker skidor utan hunden. Åker jag och hälsar på folk som är allergiska och har med hunden är hunden såklart med eftersom det är för lång tid att vara hemma själv.

Värmedyne i cigg uttaget känns både livsfarligt (!!!) och som om batteriet snabbt kommer att ta slut.
 
När vi använder kupévärmare till våra bilar låter vi sladden gå genom dörren. Alltså klämmer sladden i dörren. Då får vi ingen glipa. Men det funkar säkert att ta den genom fönstret också! :)
 
@oxo @millan10 @Korven Tack för svaren, då blir det en sådan lösning om jag nu inte pungar upp med pengarna för en riktig installation i skruttbilen. Vill ju inte att hunden ska frysa :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp