Monstermom
Trådstartare
Fanns en kyl/frys i huset när jag flyttade in, den har funkat rätt OK tills nu. Frysen har i ärlighetens namn inte varit någon höjdare, men jag har en extra frys i källaren så jag har kunnat leva med det så länge kylen funkar. Men, säg den lycka som varar för evigt: sen två dagar tillbaka låter skåpet som en helikopter. Jag står inte ut, så nu är eländet avstängt. (Det blev tillfälligt bättre när jag stängde av och frostade ur frysdelen, men det höll ca 10-12 timmar innan oljudet startade igen, plus att temperaturen varirerar mellan -25 och strax över nollan hela tiden - ingen höjdare...)
Måste alltså införskaffa nytt, men vad ska man tänka på vid ett sådant köp? Det gamla skåpet har en inbyggd plats, så nästa måste alltså ha rätt liknande dimensioner, men sen då? Energiförbrukningen verkar tex inte motivera prisskillnader (skåp för tolvtusen drar typ 50kr mindre ström/år än ett för en tiotusenlapp mindre - det blir några år det skåpet ska leva för att motivera priset ), så vad ska man egentligen titta på? Min syster tyckte jag skulle åka till Elgiganten/Mediamarkt eller liknande imorgon och fråga en säljare, men det känns inte sådär jättegivande helt ärligt. Så vad säger Buke?
Måste alltså införskaffa nytt, men vad ska man tänka på vid ett sådant köp? Det gamla skåpet har en inbyggd plats, så nästa måste alltså ha rätt liknande dimensioner, men sen då? Energiförbrukningen verkar tex inte motivera prisskillnader (skåp för tolvtusen drar typ 50kr mindre ström/år än ett för en tiotusenlapp mindre - det blir några år det skåpet ska leva för att motivera priset ), så vad ska man egentligen titta på? Min syster tyckte jag skulle åka till Elgiganten/Mediamarkt eller liknande imorgon och fråga en säljare, men det känns inte sådär jättegivande helt ärligt. Så vad säger Buke?