Miao
Trådstartare
Jag har en Nikon D40 (ca 3 år gammal) som jag har varit extremt nöjd med. Har till den ett 55-200 objektiv som bara är ! MEN! Blixten har helt slutat fungera, och detta gör det svårt att använda kameran optimalt.
Nu till min fundering om vad som är smartast/prisvärdast/roligast () att göra:
Vad tror ni som har mer kameraerfarenhet än vad jag har ?
Och som följdfråga, OM jag väljer att köpa ett nytt objektiv också (), vad skulle vara den bästa investeringen:
Jag använder kameran mest att fota hund med, så det blir både actionkort, uppställningskort, vardagskort. Vill gärna ha några bra objektiv som kan komplettera varandra !
Nu till min fundering om vad som är smartast/prisvärdast/roligast () att göra:
- Lämna in kameran på lagning av blixten (känns som att det nog kan kosta mer än det smakar med tanke på att kameran har ett par år på nacken?)
- Köpa en extern blixt (och kanske ett nytt objektiv för att få lite "nykamera" känsla )?
- Köpa kameran jag varit sugen på ett tag (Nikon D3100) så jag får en "hel och ren" kamera, och använda den gamla kameran vid tillfällen där blixten inte behövs?
Vad tror ni som har mer kameraerfarenhet än vad jag har ?
Och som följdfråga, OM jag väljer att köpa ett nytt objektiv också (), vad skulle vara den bästa investeringen:
- Ett 55-300?
- Ett makroobjektiv?
- Något helt annat kul som jag missat?!
Jag använder kameran mest att fota hund med, så det blir både actionkort, uppställningskort, vardagskort. Vill gärna ha några bra objektiv som kan komplettera varandra !