Nu ska jag köpa marsvin igen efter att själv vuxit upp & insett att jag saknar nått. Så då har jag några frågor!
*Kan man ha två hannar ihop? På vilken minsta yta?
*Kan man ha två marsvin tillsammans från olika kullar?
*Är det nån skillnad i skötsel, kelighet mellan könen?
*Vad för typ av hus är bäst? Material?
*Höhäck, har en i stål som man sätter på insidan, bra/dåligt? Vill inte sätta den på utsidan då jag bor i en etta & det kommer bli sjukt stökigt i så fall.
*Vattenflaska eller skål?
*Extra vitaminer eller nån spec. mat som innehåller allt det viktiga?
*För att få bort lukten kan jag lägga sånt där tidningsströ som vi har till katterna, dvs små papperskorvar i botten & sen halm?
Hade tänkt att jag skulle kunna ha dem med mig ut på landet över helgerna där jag har en stor utebur med insolerat hus. Mår de dåligt av att flytta så? (det är ingen lång bilresa)
Tacksam för svar & lite extra tips!
*Kan man ha två hannar ihop? På vilken minsta yta?
*Kan man ha två marsvin tillsammans från olika kullar?
*Är det nån skillnad i skötsel, kelighet mellan könen?
*Vad för typ av hus är bäst? Material?
*Höhäck, har en i stål som man sätter på insidan, bra/dåligt? Vill inte sätta den på utsidan då jag bor i en etta & det kommer bli sjukt stökigt i så fall.
*Vattenflaska eller skål?
*Extra vitaminer eller nån spec. mat som innehåller allt det viktiga?
*För att få bort lukten kan jag lägga sånt där tidningsströ som vi har till katterna, dvs små papperskorvar i botten & sen halm?
Hade tänkt att jag skulle kunna ha dem med mig ut på landet över helgerna där jag har en stor utebur med insolerat hus. Mår de dåligt av att flytta så? (det är ingen lång bilresa)
Tacksam för svar & lite extra tips!