Köpa kamera, hjälp!

J

JenniferBatten

Behöver hjälp med att hitta en bra kamera!

ej vanlig digitalkamera utan gärna en bridge(heter det så)

Prisklassen är max 5500:-, vill kunna ta riktigt bra bilder men även filma!(var inne på en systemkamera först men hittade ingen att filma med.)

Det mesta motivet kommer att vara hästar både utomhus men även i ridhus dvs lite mörkare miljöer.

Gärna lätt att använda då jag inte är så kunnig..

Så fram med lite tips tack!


JB-velig som tusan och hittar ingen som är värd priset.
 
Sv: Köpa kamera, hjälp!

Ingen kompakt eller superzoom kommer att fixa det kassa ljuset i ett ridhus, där är det system som gäller. Klart det GÅR, men det blir extremt brusiga bilder då du förmodligen inte kommer undan ens med iso 1600. Men om du nu vill ha en väldigt bra kompakt finns t.ex. Nikon P6000 eller Canon G10 som båda har råformat och bra objektiv.

Helt off topic, men om du är så JB galen borde du kunna svara på vad hon uppfann som revolutionerade tappingtekniken ;)
 
Sv: Köpa kamera, hjälp!

Fujifilm gör bra bridgekameror.

:bow:

jag har en Fujifilm S5600 och jag kunde verkligen inte skaffat mig en bättre kamera. jag utvecklades något enormt och den gjorde mig aldrig besviken.. gick att ta kort i ridhus, men kvalitén kan ju aldrig bli den bästa tyvärr. jag fotade trav och mer porträtt, gick utmärkt! men nu står den mest och dammar tyvärr.

"växte ur" den och har numera en Nikon D80 :p
 
Sv: Köpa kamera, hjälp!

Har letat lite själv nu och vad tror ni om en olympus sp-570 något att lägga pengar på?, tycker att den verkar vettig..
 

Liknande trådar

Äldre Osäker på vart jag skulle lägga tråden men chansar här. Ska köpa en ny DVD-spelare men tycker det är så svårt att hitta en som...
Svar
0
· Visningar
508
Senast: tassel
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 438
Senast: Liten
·
Fritid Jag är helt nybörjare och totalt okunnig.:o Men jag vill trots det köpa mig en bra kamera och har hamnat i en djungel.. Jag är typ...
2
Svar
21
· Visningar
1 928
Senast: Armani__
·
IT & mobiler Jag ska köpa en ny digitalkamera men vet inte vilken jag ska ha, jag blir alldeles yr i bollen av alla modeller och märken! :D Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 145
Senast: Luxi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp