Köpa havre?

Silver Girl

Trådstartare
Här kommer en dum:confused: fråga från ny hästägare:

Var köper man havre? Trodde det fanns på Granngården men när jag gick in på deras hemsida för att kolla priser och storlekar så hade de bara någon sorts havrefri musli...

Hjälp, tack!

Sv: Köpa havre?

här har granngården flera olika sorters havre.
så det är nog enklare att går in i butiken och kollar.

kan köpa havre från granngården i 25 kg säckar men det är svindyrt!! försök och hitta en spannmålsbonde där du bor och fråga om priser på havre. vi köper från en bonde och det är nästan 3 kr/kg billigare hos honom än på granngården!

Det kan också bli dyrare totalt sett, är havren dåligt rensad blir det faktiskt skillnad i hur mycket man får ge för att få samma effekt. För oss lönade det sig att köpa Matildahavre från Krafft, trots att den är dyrare än genomsnittet. Just för att vi kunde fodra mindre mängd. Och bättre för hästarna!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 880
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 911
Senast: warg
·
Hästmänniskan Hejsan, jag funderar på att köpa min första egna häst. Ridit sen jag var 6år till år 2015 ca 19år. Både ridskola samt...
Svar
13
· Visningar
982
Senast: Ajda
·
Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år...
2
Svar
39
· Visningar
1 190
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka