Köpa häst från Gotland

L

Lilla Anna

Hejsan,
jag har blivit intresserad av en häst som står på Gotland 40 mil ifrån mig. Jag har inte varit och tittat på honom ännu men om allt går enligt planerna så ska jag dit vecka 30! :)

Nu undrar jag eftersom detta kommer bli mitt första hästköp så vill jag ju gärna kolla hästen med en gårdsbesiktning, men jag minns att jag läst att en stor klinik på Gotland skulle läggas ner? Det var visserligen ett tag sen men jag undrar om det finns veterinärer som utför gårdsbesiktningar på Gotland i nuläget? :o

tacksam för svar

Sv: Köpa häst från Gotland

Det är klart att det finns veterinärer på Gotland !
Googla på du så hittar du säker nån, säljaren vet säkert annars !

Lycka till med ditt hästköp !

Hej från Hambo

Tack för länken!

Så det blir runt tusenlappen. Sen undrar jag, måste jag sitta i Djursalongen om jag tar med mig hunden? Finns det något däck på färjan så man kan sitta ute? Man får inte ha hunden i bilden så länge eller? Vist är det 3 timmar rutten tar?

TS får ursäkta att jag lånar din tråd, men du kanske oxå har samma funderingar som jag.

ATG kliniken är i full gång nu, den ska antagligen ej läggas ner utan startas upp i ny regi, är lite olika bud.
Sedan finns ju självklart distriktveterinärerna, dom är ju inte specialinriktade på häst utan håller mest på med kor, grisar osv, men det är ju som i övriga sverige med gårdsbesiktningar.

Det är billigare att besiktiga på kliniken än ta ut distriktarna..

(Bofast på Gotland)

Ja, du måste sitta i djursalongen med hund. Man får ju dock "gå runt" på båten med hunden också.
Ja det finns soldäck osv där man kan sitta ute, har för mig att man får ha md sig hund ute på däck.
Jo man får lämna djur i bilen om man vill och då får man även gå ner på bildäck och se till dom vissa tider.

Oskarshamn-visby ca 3 h och nynäs ca en halvtimme längre.

Det låter bra :). Tack för svaret! Ska inte åka till Gotland förren nästa år och då blir det en rejäl flytt med alla mina djur.

ATG kliniken är i full gång nu, den ska antagligen ej läggas ner utan startas upp i ny regi, är lite olika bud.

(Bofast på Gotland)

Lite OT.
Vet du något mer om hur det blir med kliniken? Senast jag hörde skulle den läggas ner men att ev Sporre och Berens (?) skulle ta över?

(Nyutexaminerad djursjuksköterska som söker jobb :))

Liknande trådar

Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
4 101
Senast: MayGrace
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 868
Senast: Saeta
·
Hästvård Är det här ett onödigt/småaktigt/kinkigt mail att skicka till en veterinärklinik? (Bakgrunden är att jag, mycket motvilligt, åkte till... 2
Svar
21
· Visningar
3 488
Senast: domesticus
·
Hästvård Jag hade behövt lite idéer så jag vet vad jag ska föreslå när jag åker på återbesök igen nästa vecka. Har en häst som voltade i hagen...
Svar
14
· Visningar
2 295
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Alternativ till försäkring
  • Hönstråden II