Köpa begagnad säkerhetsväst?

PonnyMajsan

Trådstartare
Har hört att det kanske inte är så jättesmart att köpa en begagnad hjälm ifall den har tappats osv. Men begagnad säkerhetsväst då?;)

Sv: Köpa begagnad säkerhetsväst?

Det har ingen betydelse så länge den är hel. Hade gärna köpt en begagnad väst men aldrig en begagnad hjälm.

Gå igenom sömmar, kardborre osv. Och se till att den är fast i plattorna, inte smulig eller för mjuk.

Med tanke på att de inte är tvättbara hade jag inte köpt begagnad, men det är bara jag...

På alla säkerhetsvästar jag har sett så är tyget tvättbart och plattorna lär ju knappast dra åt sig eller vad menar du inte skulle vara tvättbart? Plattorna kan man säkert skölja av på vissa modeller också om man nu skulle vilja det. Jag ser iallafall inget fel med att köpa begagnat om man har möjligheten? Hellre en begagnad säkerhetsväst än ingen alls.

Har en men den är för stor så tänkte att jag kan ha en begagnad så länge

Hitta en men den måste skickas hur ska man kolla att den är bra då, ser man sånt på bild?

Hitta en från samma stad den får det nog bli, vilken säkerhetsväst är bäst? Steeds eller beta?

Liknande trådar

Utrustning Racesafe säkerhetsväst! Jag behöver hjälp! Jag är så jäkla puckad, läste att man kunde tvätta säkerhetsvästen i tvättmaskinen. Sagt och...
Svar
4
· Visningar
366
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
16
· Visningar
806
Senast: BoYo
·
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
262
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka