konstigt...

*Gotlandsrusset*

Trådstartare
Innan jag rider min häst så är hon jätte rak och fin i ryggen men sen när jag kommer in så ser hon så ihopsjunken ut. Ryggen svankar liksom lite. Sen dagen efter så har hon "sträckt" upp sig i gen och är rak och fin....varför???? hon bär sig bra, går ej på tygeln men har bra övertramp och använder bakdelen...
Några ideer?

Sv: konstigt...

Rid barbacka, då känner du direkt när hästen sänker ryggen. Då kan du också se i vilka situationer detta sker i. Genom att arbeta hästen i en korrekt form, så hjälper du hästen att höja ryggen. Det kan även bero på sadeln. Ta hjälp av någon kunnig , och se till att sadeln ligger rätt. En rätt anpassad sadel är grunden för mycket. Sadeln behöver inte vara dyr, bara den passar din häst. Pröva och rid utan sadel någon vecka , och se om du märker skillnad

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 693
Senast: Freazer
·
Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
2 118
Senast: tuaphua
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 514
Senast: Mabuse
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
1 943
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar