Konstigt beteende på katt..

L

linabergmer

Min hon katt är snart ett år och har börjat pipa väldigt och ibland lägger hon sej på backen men bakfötterna går hela tiden och jämmrar sej, kan hon vara kåt eller är det något fel på henne?

Sv: Konstigt beteende på katt..

Jepp! Verkar som hon höglöper... ;)

Hon talar om för dig att det är dags för kastrering.

Men är det bra att sterilisera en honkatt innan den fått kattungar? Något jag har hört..

Jo, det är det. Att få ungar är en påfrestning och en risk. Dessutom bidrar det i de flesta fall till överskottet av katter, det finns tiotusentals fler katter än det finns hem. Komplikationer under dräktighet och förlossning kan gå lös på många tusenlappar, tex vid ett veterinärbesök på jourtid.

Det är en märkligt seglivad myt att katthonor skall ha fått en kull innan de kastreras. Det är just en MYT och inget annat. Så alla honor man itne vill ha kull på och ffa huskatter skall kastreras så att man inte bidrar till kattöverskottet

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 855
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
598
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama