Konstiga röda utslag i ansiktet!

Elektronen

Trådstartare
Har fått flera röda kliande utslag i ansiktet :crazy: det är inte finnar.
Upptäckte första för en vecka sen, sen efter i helgen har jag fått många fler .
Sitter på kinderna och ner mot halsen under hakan, ser ut ungefär som att översta hudlagret bara är borta.
Ungefär som om man haft en blåsa och sen dragit bort det döda skinnet :eek:

Har ju börjat få lite smått panik vad det kan vara för något, i mitt huvud börjar det kunna vara allt från en köttätande bakterie till loppor lr nåt. Har googlat många olika utslag men tkr inget verkar stämma riktigt.

Kan det vara pollen har aldrig känt av det förut. Och vet inte ens om man kan få utslag av det ?

När jag vaknade i morse så kliade det jätte mkt på halsen (där jag har nåt utslag) kliade ju då såklart, var nyvaken och tänkte inte, då kom det nån vätska (inte mkt). :crazy:

Vet inte vad man ska göra riktigt! Har tvättat med klorhexidin och haft på kortison salva hittills bara, ska man gå till läkaren ?
 
Sv: Konstiga röda utslag i ansiktet!

Gå till läkaren! Skullle kunna vara svinkoppor, och i så fall får du en antibiotikakräm att smörja på med omedelbar verkan. Tänk på att det är väldigt smittsamt både för dig själv (sprider sig till andra delar av kroppen) och andra. Om det nu är det dvs.
 
Sv: Konstiga röda utslag i ansiktet!

jag ringde sjukvårdsupplysningen, blev väl inte direkt klokare av det. Hon trodde att det kunde vara svinkoppor eller bältros och hon tyckte iaf jag skulle vänta tills imorn om det blivit värre.
Så länge skulle jag ha på klorhexidin lr alkogel, är tydligen det de rekommenderar. Verkar inte som att de skriver ut antibiotika i första taget även om det är svinkoppor...
 
Sv: Konstiga röda utslag i ansiktet!

Om de misstänkte bältros så ska du stå på dig så att du får komma in idag. Bältros kan ge mycket obehagliga efterverkningar om man inte får medicin i tid. Medicinen måste alltså börja tas inom en viss tid ifrån insjuknandet för annars hjälper den inte. Jag tycker att du ska ringa igen och be om att få komma in omgående.
 
Sv: Konstiga röda utslag i ansiktet!

Kanske en dum gissning, men..soleksem? Det ser ut som du beskriver och dyker upp på känsliga hudpartier när det varit så fint väder som vi har haft.
 
Sv: Konstiga röda utslag i ansiktet!

solexem är troligt...


men had ejag vart du skulle jag gått till vårdcentralen bums
 
Sv: Konstiga röda utslag i ansiktet!

Jag fick samma i vintras, gick till vårdcentralen och tog prover. Proverna visade bara förhöjda vita blodkroppar.
Men fick äta både kortisonoch antibiotika och blev sjukskriven i tre veckor då det kunde vara smittsamt.
Så gå till vårdcentralen.
 
Sv: Konstiga röda utslag i ansiktet!

Ja jag tror inte det var/är bältros när jag läste symptomen. Men man blir ju väldigt orolig när man får prata med nån och sen googlar den sjukdom sköterskan trodde det kunde vara. Och får läsa att om det sitter i ansiktet kan det sprida sej och skada hornhinnan :crazy:
 
Sv: Konstiga röda utslag i ansiktet!

Ja jag funderade oxå på soleksem, för har ju blivit att man varit ute mkt mer nu och faktiskt suttit ute och solat!
 
Sv: Konstiga röda utslag i ansiktet!

okej, ja nu har det lugnat ner sej inte fått några nya utslag sen i torsdags :) men vet ju ändå inte vad de är och om det kan smitta lr inte :/

Har ju dränkt in utslagen i alkogel och det verkar ha hjälpt :)

Men kanske borde ringa vårdcentralen iaf och försöka få en tid om det kan vara nåt som smittar ? För det vore ju inte kul om man råkade smitta nån med vad de nu är :crazy:
 
Sv: Konstiga röda utslag i ansiktet!

Ring vårdcentralen och förklara läget. Distriktssköterskor brukar vara väldigt duktiga på utslag, bättre än många läkare. Det kan ju hur som helst vara skönt att om möjligt få veta vad det är.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 971
B
Foder & Strö StUpID pEoPLE EvERywhERE!#!&%?! så har pollen flyttat till nytt stall, verkar trivas, allt bra så långt, stora hagar trevliga polare...
Svar
8
· Visningar
1 068
Senast: beagle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp