Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Björnlokan har inga kardborrar. De som är just kardborrar, den växten kan bli rätt stor. Bra att ta bort då de annars fastnar överallt.Vi har en stor växt i hästhagen som jag länge tänkt ta ned. Jag trodde det var en jättbjörnloka men den har kardborrar så jag gissar att det är en helt ofarlig växt?
Kan det stämma?
Fejko - helt ointresserad av växter
Men vad bra, då är det bara att ta fram röjsågen!Björnlokan har inga kardborrar. De som är just kardborrar, den växten kan bli rätt stor. Bra att ta bort då de annars fastnar överallt.
Om det är kardborrar så rekommenderar jag att ta bort alla fröställningar och blommor mycket mycket MYCKET noggrant. Går det så gräv upp roten också.Vi har en stor växt i hästhagen som jag länge tänkt ta ned. Jag trodde det var en jättbjörnloka men den har kardborrar så jag gissar att det är en helt ofarlig växt?
Kan det stämma?
Fejko - helt ointresserad av växter
Jo jag vet. Både hästar och getter är fulla av papiljotter. Dock verkar de vara fokuserade på ett ställe, jag ska gå loss med röjsågen så fort vädret tillåter. Ett antal brännässlor ska också nerOm det är kardborrar så rekommenderar jag att ta bort alla fröställningar och blommor mycket mycket MYCKET noggrant. Går det så gräv upp roten också.
Den är ett elände. Fastnar överallt. Hästsvansar, manar och pannluggar med kardborrar går knappt att reda ut. Du får klippa av skiten.
De fastnar i kläderna och sprids effektivt.
Jag ficki kardborrar med ett lass grus när jag byggde ett skjul. Det är ett elände varje år. Jag gräver, klipper, mejar ner och det kommer nya hela tiden.