Konstig knöl!

Ketrawzc

Trådstartare
Jag upptäckte att min häst har fått en mysko knöl igår, precis vid mungipan. Det finns inget sår eller någonting, så det verkar inte vara något bett. Den är hård och lite öm, men jag får ta på den.. Någon som sett något liknande?

pussmulen.jpg

Sv: Konstig knöl!

Idag gick det hål på den och det ran lite var och blod, men den är långt ifrån tom då hon inte tycker om att jag pillar på den..

Borde jag försöka få ut vätskan eller ska jag låta det vara helt?

Sv: Konstig knöl!

Allt var är ute, idag var det mer som ett sår och det är fortfarande svullet, som en knöl under men det går inte att klämma något mer. Hon har ganska ont och vill ogärna att man över huvud taget pillar håller på med det.
Jag hade på ett lager med Socatil och hoppas det blir bättre till imorn. Det är ju så svårt att skydda där det sitter, sälvan nöts bort så fort hon äter gräs igen ... :/

Liknande trådar

Hästvård Min häst har fått konstiga bulor/sår. Det började för någon månad sedan då hon fick en ärtstor bula med sår i mitten på sidan av magen...
Svar
6
· Visningar
896
Senast: Corax
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 064
Senast: Cactus
·
Hästvård Nu när jag tog in hblstoet för att borsta så upptäcker jag att hon har knölar över hela kroppen. Ser även ut som ödem under magen. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 511
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst är ju rätt dålig på att äta. Inte nog med att han ofta får foderstrupsförstoppning (utredd på alla sätt utan direkt resultat...
2
Svar
34
· Visningar
1 794
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Jag kunde köpa en hund