Konstig bula vid korset...?

T

Trinity

Hejsan!
Min pålle har haft en knöl/bula på ryggen precis nedanför korset ungefär. Jag märkte en liten knöl på henne innan jag skulle rida men den var inte öm och inte stor så jag red ändå (dumt?:confused: ) När jag sedan tog av sadeln så var det alldeles "kladdigt" på knölen/bula och den var ngt öm. Tvättade rent med lactasyd och rakade bort lite så jag kunde se. Det var inget synligt sår det var mer "bara" som en svullnad. Fortsatte att tvätta och smörjde på Procell tills den försvann. Det jag undrar är vad det kan berott på? Jag har använt en padd under sadeln vilket den förra ägaren inte gjort så kan det bero på att sadelns tryck blivit annorlunda? Jag ska tillägga att bulan inte låg direkt under sadeln utan mer åt sidan, under schabraket.. Tänkte tanken att det också kan ha varit att schabraket var lite smutsigt så att det skavt...:confused: , vill förebygga att detta händer igen, tacksam för alla råd!!

P.C

Sv: Konstig bula vid korset...?

min häst har en sån liten bula där..men den är hård och ömmar ingenting så kanske inte e de..men massören sa att dom brukar få sånt om dom har blodmask..kan ju va andra orsaker oxå..

Liknande trådar

Hästvård Visste inte riktigt hur jag skulle få till en bra rubrik som beskriver problemet, och om den ska ligga här under hästvård (annars får...
2
Svar
22
· Visningar
3 683
Senast: Korven
·
S
Hästvård Ska försöka beskriva allt så grundligt som det går. För cirka 1 månad sen så upptäckte jag 2 små "bullor" på höger bakbal. Såg ut...
Svar
10
· Visningar
1 157
Senast: Smultron92
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama