Liten
Trådstartare
Jag skulle vilja ta truckkort. Det känns som en användbar grej när det gäller jobb. Eftersom jag tar det mycket för att göra mig attraktiv på arbetsmarknaden (i nån mån, iaf), är jag förstås mån om att göra "rätt" - jag har ingen lust att lägga ut tid och pengar för "ingenting". Och jag känner mig lost. Hjälp från er som kan önskas!
Vilka behörigheter bör en satsa på? När jag googlar efter utbildningar verkar A, B och D1 vara en ganska standard kurs.
Hur hittar vet en vilka utbildningar som är bra, seriösa? Jag googlar som sagt, men eftersom jag inte riktigt vet vad som är varningstecken så känner jag mig vilsen bland sökträffarna.
Jag vill helst gå i Uppsala (lättast för mig, smidigt att åka osv) och har hittat ett företag som har kurser i Uppsala - en dag praktik + praktiskt prov på plats, och så teori + teoriprov hemma. Är det vanligt? Är det dumt?
Vad bör en tänka på?
Om det spelar roll, så är jag 30+ och har B-körkort i dagsläget.
Vilka behörigheter bör en satsa på? När jag googlar efter utbildningar verkar A, B och D1 vara en ganska standard kurs.
Hur hittar vet en vilka utbildningar som är bra, seriösa? Jag googlar som sagt, men eftersom jag inte riktigt vet vad som är varningstecken så känner jag mig vilsen bland sökträffarna.
Jag vill helst gå i Uppsala (lättast för mig, smidigt att åka osv) och har hittat ett företag som har kurser i Uppsala - en dag praktik + praktiskt prov på plats, och så teori + teoriprov hemma. Är det vanligt? Är det dumt?
Vad bör en tänka på?
Om det spelar roll, så är jag 30+ och har B-körkort i dagsläget.