Könsbestämma kattungar! HJÄLP!

qita

Trådstartare
Hej! För tre dagar sedan fick min katthona ungar. Jag har letat hela dagen i sådana här trådar för att könsbestämma, men jag känner mig väldigt osäker på könet.

Skulle ni vilja hjälpa mig? Snälla posta en kommentar.

/Olivia

Jag vet inte hur man lägger in bilder man har på sin egen dator här så länkar till en sida där bilderna finns.

http://katter.ifokus.se/discussions/521206b58e0e741bf7000f71-konsbestamma-kattungar

Ni får hemskt gärna svara här på bukefalos! :):D
 
Sv: Könsbestämma kattungar! HJÄLP!

Jag kan inte konsten att lägga in bilder. Men bilden på den svarta kattungen som du skickade med visar en hane. En hona har bara ett litet, litet streck under anus. På den här ser man ett litet mellanrum och sedan en liten förhöjning (pung) med en liten prick i och då är det en hane. På ett par färger behöver man inte kolla kön, man vet. Sköldpadd - alltid hona, röd-vit avkomma efter en förälder utan anlag för rött och en som har det - hane. För att få röd-vit hona måste båda föräldrarna ha anlag för rött fast hur det är med den saken kan man ju bara veta om katten har stamtavla.
 
Sv: Könsbestämma kattungar! HJÄLP!

Hej du som svarade!

Om du rullar ner lite på sidan finns det en bild till, som är skickat i en annan kommentar. Skulle du vilja kika på den med?

Mamman till ungarna är sköldpadda med röda anlag, men vem pappan är vet jag tyvärr inte. Fick även två röda, men de var lätta att se könet på.

/Olivia
 
Sv: Könsbestämma kattungar! HJÄLP!

Den på nedre bilden ser lite annorlunda ut än dom brukar för det en liten förhöjning på varje sida. Men den ser ut att ha en liten rund urinrörsöppning en halv cm eller så nedanför anus och inte en springa så därför tror jag det är en hane den också.
 
Sv: Könsbestämma kattungar! HJÄLP!

De röda är också två grabbar, så troligen är pappan inte röd, för två katter som är röda kan få röda tjejer.
 
Sv: Könsbestämma kattungar! HJÄLP!

99% säker på att båda är hanar.
Pappan kan mkt väl vara röd. Det måste ju inte bli honor för att pappan är röd. Om alla är pojkar så är det ju svårt att säga.
 
Sv: Könsbestämma kattungar! HJÄLP!

Hej! Tack för hjälpen. Den ena är helt säkert en hona, ser jag nu när de snart är 2 veckor. Vi fick 3 hanar och 1 hona.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 590
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 370
Övr. Katt Hej! Min kompis har gått i katt-köpar-tankar ett bra tag. Hon ska börja forska och hatar att va ensam hemma under dagen och ”jobba” när...
Svar
6
· Visningar
1 239
Senast: Marty
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Fodervärd som övertäckar? shettis

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp