Kön på kattungar?

Sv: Kön på kattungar?

Jag skulle säga att 1an är hona och 2an är hane. Du kan känna lite försiktigt efter testiklar där bak, det fina med katter är liksom att hanarna i regel föds med testiklarna på plats.:D

Aha, för ett ögonblick hade jag som gissning att ettan var hane och tvåan hona. Jag har kunnat se tidigare, men nu är jag helt ute och cyklar och känner mig osäker. Nu när jag tittar på bilderna igen ser ju faktiskt ettan ut som en hona. Men tvåan hane alltså? (tvåan är avsevärt större också). Ska känna lite där bak när barnen är nattade :D

/snurpe

Du är helt annat än ensam. På kattforumet tycker alla att det är två honor :)

/snurpe

Jag röstar också på två honor. Lite svårare att se på kattunge två i och med teckningen men jag tror att det är en hona ändå.

Gissar också på två honor. men annars brukar jag tycka att det är enklast att könsbestämma direkt när de är pyttesmå, alt senare när de är större än dina.

Liknande trådar

Övr. Katt En familj hittade en kattunge högst upp på Ölandsbron. Det sägs att den gått dit själv men det kan den väl inte ha gjort? Hur många...
Svar
2
· Visningar
412
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
588
Senast: Blyger
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
311
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej, Min katt fick 4 jätte pigga kattungar men ena har sina tassar åt andra hållet eller vad man ska säga den äter och sover och får...
Svar
5
· Visningar
904
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10