Kön kattungar

SMM

Trådstartare
Behöver hjälp med kön på mina kattungar, först ut är denna. Är de en flicka? ❤️
IMG_4639.webp

Lite lurigare bild, ser lite ut som ett utropstecken? Isf är det en pojke.

Tvärtom brukar jag beskriva det: en hona ser ut som ett upponervänt utropstecken, medan en hane är ett kolon: två runda med större mellanrum.

Båda två ser ut som rätt tydliga honor i mina ögon (men det är lättare när de är helt nyfödda, jag har på fem kullar aldrig felbedömt en unge från början även om jag sen tvekat vid ett par tillfällen när de växer).

Tvärtom brukar jag beskriva det: en hona ser ut som ett upponervänt utropstecken, medan en hane är ett kolon: två runda med större mellanrum.

Båda två ser ut som rätt tydliga honor i mina ögon (men det är lättare när de är helt nyfödda, jag har på fem kullar aldrig felbedömt en unge från början även om jag sen tvekat vid ett par tillfällen när de växer).
Sorry, länge sedan jag hade småttingar nu. :o

Den andra ser ut som en hona, den första skulle kunna vara en hane, lite svårt att se på bilden. Är det ett lite längre avstånd mellan anus och könsöppning på den övre, och om könsöppningen är mer rund än avlång så är det en hane. Vad roligt med kattungar😻!

Liknande trådar

Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
580
Senast: Blyger
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
283
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
523
Senast: KeeNine
·
Katthälsa Hej, Min katt fick 4 jätte pigga kattungar men ena har sina tassar åt andra hållet eller vad man ska säga den äter och sover och får...
Svar
5
· Visningar
837
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈