Cherarriduracell
Trådstartare
Lång historia kort: har ett decimeterstort skrubbsår på underarmen. Har haft en bra skorpa och sluppit plåster tills jag stötte i såret när jag red, det gick tydlugen upp och när jag kom hem insåg jag att skiten satt fast i tröjan. Såret gick alltså upp och efter dusch var skorpan luckrare och jag klippte bort delarna som bara hängde och slängde. Hann inte få såret att torka till innan jag skulle iväg så jag la på en kompress som inte fastnar i sår. På kvällen ska jag ta av förbandet och inser att jo, kompressen fastnar i sår.
Vad gör jag nu? Det känns ju inte hygieniskt att ha samma in-varade kompress tills den släpper på egen hand. Blöter jag upp och tar bort sen kommer jag ju riva loss skorpan igen med allra största sannolikhet, det vill man väl helst inte? Vad gör jag nu och fortsättningsvis med mitt sår? Vill ha så lite ärr som möjligt.
Vad gör jag nu? Det känns ju inte hygieniskt att ha samma in-varade kompress tills den släpper på egen hand. Blöter jag upp och tar bort sen kommer jag ju riva loss skorpan igen med allra största sannolikhet, det vill man väl helst inte? Vad gör jag nu och fortsättningsvis med mitt sår? Vill ha så lite ärr som möjligt.