kommentera!

H

hannanilsson

skulle vilja att någon komenterar denna film det är min första tävling med min medryttarhäst:o jag vet att det är undertempo men jag var så koncetreras på banan! ger jag för lite eftergift för långa stigläder mm skriv vad ni tycker gärna positiva saker!:)

videouploadfinished

Sv: kommentera!

vad jag reagerade på va att du inte hälsade på domaren ;) vet att inte alla klubbar är lika noga med att lära ut den förteelsen, men det ser så mycket trevligare ut ;) (även på c.r) vet många domare som bara säger "välkommen" innan "varsågod att rid" om ryttaren hälsat.

sedan tycker iallafall jag att det är bättre att travhoppa/ha undertempo(med bjudning) och få till riktiga vägar, än att flyga runt banan i full fart utan eftertanke. (villket dessutom kan vara farligt även vid låga höjder) tycker du gav tillräklig eftergift, så låga hinder behöver inte någon vidare eftergift så länge handen är mjuk.

okey! men det var ingen som hälsade på domaren så då trode jag att man inte behövde det!

det såg bra ut, jag har oxå nyss tävlat, jag hoppade med i trav! :D lite galopp ibland hehe

nä, behöver hälsa gör man ju inte. men det ser så mycket trevligare ut ;) tycker det är hövligt mot domaren dessutom.

har alltid försökt lära/få mina elever och mina barn till att göra halt framför domaren. en hand utmed sidan, tyglarna i den anndra och "buga" innan dom börjar. när jag va ung va det ganska ovanligt att folk inte hälsade, tyvärr verkar det som det försvinner mer och mer.

ett annat "tips" är att ta en friskare galopp innan starten, för att kontrollera att "gas" och "broms" fungerar med en gång då du ber om det. då är hästen dessutom riktigt "framme";)

jag gjorde det galoppen allså mn hon brukar oftas bli lite segare i padock framoppningen var på ett fält

Tyckte det såg lugnt och trevligt ut! Jättebra att du höll dig till trav om du känner att du har mer kontroll då! :)

Två saker som jag noterade var att din skänkel fladdrade lite, man ser det tydligast i slutet av filmen. Det löser du nog lättast med att trampa ner lite mer i stigbyglarna. Den andra saker var att innan några av sprången så lät du hästen springa iväg lite, inte fortare men hon? blev längre. Det kan leda till att det blir nerslag. Så försök hålla ihop henne hela vägen in till hindret så att hon inte blir lång.

Lycka till i fortsättningen!

/Timsetim

jag försöker träna pådet med skänkeln! jag försöker att driva henne hela vägen och det gör jag, vet inte riktigt varföör hon gööt så kan det bero på attt hon är gammal och nästan inget hoppad hon slarvar även med bakbena!:crazy: :confused:

På filmen ser man det som jag menar inför tredje hindret, nosen åker längre och längre fram. Ser du? :)

/Timsetim

mm men hur ska jag gör aför att hon inte ska göra så?

Fortsätt driva som du gör men släpp inte fram handen utan håll kvar. Det är sådant man gör omedvetet.

Lycka till på nästa tävling!

/Timsetim

Såg trevligt och samspelt ut och nu verkade ha roligt. Om du bara tänker på skänklar och annat till nästa gång så går det säkert lika fint.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 330
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 131
Senast: Bison
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 805
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar