Komma förbi lösenordsskydd?

snurpe

Trådstartare
Nu är jag halvt om halvt galen på datorn vi har (inte denna). Jag har en gammal dator jag köpt loss från vårdcentralen en gång i tiden. Denna tänkte vi ha som reserv i arbetsrummet när det blev färdigrenoverat. Kopplar in datorn, perfekt som arbetsdator tänkte vi.

Men så är den lösenordsskyddad för att ens logga in på windows. Jag har provat alla tänkbara lösenord men kommer inte in :crazy: (den är ju liksom inte använd på många år :crazy:).

Kan man komma förbi detta på något vis eller är det bara att slänga datorn till tippen?

/snurpe

Sv: Komma förbi lösenordsskydd?

Klantigt av dem att inte rensa den innan den såldes. Riktigt illa för en sådan plats som en vårdcentral.

Anyway, klart den är skyddad; vem har inte lösenord på datorer? Rensa och lägg in nytt operativsystem med en egen licens.

Sv: Komma förbi lösenordsskydd?

Testa att logga in i felsäkert läge som administratör, vissa brukar missa att sätta lösen på det kontot. Väl inne så ändrar du lösen på det kontot som används via kontrollpanelen. Säger som Stalker, blir förvånad över att de inte vinkelslipat hårddisken eller nåt :S

Liknande trådar

IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
275
Senast: Wille
·
C
IT & mobiler Sitter vid min mammas dator, internet har inte fungerat på månader, nu har jag fått igång det (tillfälligt, mycket strul, går inte att... 2
Svar
34
· Visningar
3 123
Senast: Ragatan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka