Kombinera magpreparat?

Elina8

Trådstartare
Min häst har blivit dålig i magen, riktigt lös.

Han fick foderjäst nu när han kom in kl 16, och lite extra hö för att förhoppningsvis neutralisera magen. Misstänker att det kanske kan bero på gräset som kommit fram mer och det har dessutom varit milt idag.

Funderade på om jag kan kombinera foderjästen med något annat för att hjälpa magen? Han har fått foderjäst nu i någon vecka för han han varit lite halvlös till och från sen gräset började titta fram, inte så farligt dock men lite lösare än normalt. Plus att han börjat fälla nu så jag har gett foderjästen lite därför också.

Tänkte att jag kunde åka och köpa något annat preparat imorgon. Antingen vanlig foderjäst eller typ MagTarmBalans.

Kan man kombinera olika preparat? Vad har ni i så fall kombinerat och vad tycker ni funkar bra?
Och om man kombinerar, hur mycket ska man i så fall ge?
Tidigare har jag gett en fjärdedels jäst-tärning.

Har en islänning på 300 kg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Vad har ni ammat i? Jag skulle vilja hitta lite nytt till amningsgarderoben, jag är trött på att dra upp hela tröjan bland folk och...
Svar
13
· Visningar
767
Senast: WildWilma
·
Anläggning Vi har redan ett hagsystem över knappt 1 ha och reglerar gräsintaget hyfsat ok med att öppna olika tider på dygnet till främst 7 st...
Svar
6
· Visningar
1 910
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 123
Hundhälsa Är i desperat behov av tips på vad jag kan prova på min hund med kronisk gastrit. Det känns som det är sista chansen nu och det gör mig...
2
Svar
26
· Visningar
19 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka