Anna Lilja
Trådstartare
Hej,
Jag har ett lettiskt sto som jag är nyfiken på vad hon skulle få för färg på pappren vid registrering i ASVH. Har förstått att Lettiska avelsförbundet inte är godkänt och därför krävs en individprövning på stoet och hennes stam.
Mitt sto har följande stam:
Pappa: Calano II som i sin tur är efter Calato som i sin tur är efter Capitol I, dvs Holsteiner stam.
Mammans sida: Morfar är Vintas (trakhener) som i sin tur är efter Homeras.
Morfarsfar är Alamo (Holsteiner).
Ställde frågan till ASVH och fick följande svar:
Jag undrar därför om någon har koll på tyska Jahrbuch och kan hjälpa mig ang Calano II och Alamo?
Tusen tack på förhand!
Jag har ett lettiskt sto som jag är nyfiken på vad hon skulle få för färg på pappren vid registrering i ASVH. Har förstått att Lettiska avelsförbundet inte är godkänt och därför krävs en individprövning på stoet och hennes stam.
Mitt sto har följande stam:
Pappa: Calano II som i sin tur är efter Calato som i sin tur är efter Capitol I, dvs Holsteiner stam.
Mammans sida: Morfar är Vintas (trakhener) som i sin tur är efter Homeras.
Morfarsfar är Alamo (Holsteiner).
Ställde frågan till ASVH och fick följande svar:
ASVH godkänner inte den lettiska stamboken och därför blir det grå papper. Vad gäller fadern ser han ut att vara holsteiner och för att vara godkänd av oss måste han finnas med i tyska Jahrbuch. Likaså med mormors far Alamo.
Jag undrar därför om någon har koll på tyska Jahrbuch och kan hjälpa mig ang Calano II och Alamo?
Tusen tack på förhand!