B
Boyen
Har tittat i trådarna för kolik och hittat väldigt många bra tips men är ändå lite förvirrad. Min häst har mycket gaser och ofta hård avföring. Han har oxå ofta ont i magen, ser det på att han sparkar mot magen och slår kraftigt med svansen. Har märkt att det förvärrats efter det att jag gick över på Krafft Grund.
Ger honom nu 2 kg Krafft per dag + lusern pellets. Har inte haft hästen särskilt länge, tidigare gick han på havrekross och betfor.
Finns det något bättre alternativ? Han äter 10 kg hö/dag.
Han är ett halvblod som jag håller på att bygga muskler på och få på lite mer hull. Skrittar mest ännu.
Har förstått att jag kan då utesluta korn i och med att han har lätt för att få kolik. Men funderar på om jag ska ta tillbaka havrekrossen eller.... DET ÄR SÅ SVÅRT HJÄLP...
Ger honom nu 2 kg Krafft per dag + lusern pellets. Har inte haft hästen särskilt länge, tidigare gick han på havrekross och betfor.
Finns det något bättre alternativ? Han äter 10 kg hö/dag.
Han är ett halvblod som jag håller på att bygga muskler på och få på lite mer hull. Skrittar mest ännu.
Har förstått att jag kan då utesluta korn i och med att han har lätt för att få kolik. Men funderar på om jag ska ta tillbaka havrekrossen eller.... DET ÄR SÅ SVÅRT HJÄLP...