Kolik nu i eftermiddag, behöver lite hjälp

ElinPelin

Trådstartare
Min lilla shettis har haft lite kolik nu i eftermiddag (runt kl.4). Gick över snabbt och han hade ingen feber. Han har endast fått lite halm nu på e.m men jag funderar på hur mycket foder han ska få ikväll och de kommande dagarna.

Han äter i vanliga fall:

3,5 kg hö
1 dl krafft lusern
1 dl krafft groov
1 dl betfor (torrt)
+ lite halm

vad tror ni? (jag får inte tag på våran veterinär och nu när han är tillsynes helt återställd + att det inte var allvarigt känner jag inget behov att ringa - har testat med Agrias nummer med med kommer inte fram)

Sv: Kolik nu i eftermiddag, behöver lite hjälp

Jag hade nog satsat på bara hö och halm de närmaste dagarna. Håll dig till den vanliga hömängden och ge halm utöver, slopa kraftfodret helt ett par dagar.

Sv: Kolik nu i eftermiddag, behöver lite hjälp

Min lilla shettis har haft lite kolik nu i eftermiddag (runt kl.4). Gick över snabbt och han hade ingen feber. Han har endast fått lite halm nu på e.m men jag funderar på hur mycket foder han ska få ikväll och de kommande dagarna.

Han äter i vanliga fall:

3,5 kg hö
1 dl krafft lusern
1 dl krafft groov
1 dl betfor (torrt)
+ lite halm

vad tror ni? (jag får inte tag på våran veterinär och nu när han är tillsynes helt återställd + att det inte var allvarigt känner jag inget behov att ringa - har testat med Agrias nummer med med kommer inte fram)

Kolik kan snabbt "återkomma", så ge inte hästen något foder alls i kväll. Vänta och se hur han verkar i morgon isf.

Kicki :laugh:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har problem med min nordis vallack som är född 2002. Han magrar ur nu på vinter, framför allt nu på våren. Skulle vilja veta...
2
Svar
37
· Visningar
7 500
Senast: skuggi
·
Hästvård Jag har ägt min häst, hbl sto på 11 år i ca 8 år. Lite historik: I februari fick hon ett riktigt allvarligt kolikanfall och jag hade...
Svar
2
· Visningar
1 244
Senast: cactuspower
·
Foder & Strö Min häst hade en kraftigare släng av kolik i måndags, men läget verkar nu stabilt PEPPAR PEPPAR... Ska väll inte säga för mycket...
Svar
5
· Visningar
8 221
S
Hästvård Jag har en halvblodsvalack som är född -06, jag har haft honom sen han var tre år. Jag har ett stort problem med honom, och det är att...
Svar
11
· Visningar
1 416
Senast: Midnight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka