Kokat sylt

Jag har en massa aroniabär i mina frysar och behöver koka sylt av dem. Men jag har dragit mig för att koka sylten för jag tycker det ser ut som blod i kastrullen. Men idag hade jag boendestöd och backup-planen var att boendestöd skulle koka sylten. Men jag klarade av det helt själv! Så jävla najs!

Det är lite svårt att beskriva. Färska bär är i alla fall ganska sträva. De blir bättre efter en vända i frysen.
Jag insåg det efter att jag frågat, är ju samma sorts fråga som om någon frågat mig hur blåbär smakar :p
Men det låter som att det kan bli en lite frisk sylt då?

Jag har en massa aroniabär i mina frysar och behöver koka sylt av dem. Men jag har dragit mig för att koka sylten för jag tycker det ser ut som blod i kastrullen. Men idag hade jag boendestöd och backup-planen var att boendestöd skulle koka sylten. Men jag klarade av det helt själv! Så jävla najs!
Well done! :banana:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Att jag suger på att komma igång med matlagning är känt sedan länge, men det hindrar mig ändå inte från att vilja utforska nya recept...
2
Svar
22
· Visningar
2 301
Senast: Exile
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
299
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
714
Senast: Soapbubble
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 075
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar