Köpa ny häst innan den gamla fått ett hem, sedan annonsera ut som akut?

kossankaj

Trådstartare
Jag har kollat lite hästannonser ikväll, och är så ledsen över alla fina hästar därute.
Har sett flera stycken som säljes akut, bland annat en annonsör som beställt en ny häst till nyår och då måste gamla bort innan dess.
Alltså hur kan man göra så?
Man ser väl till att hitta en köpare till den gamla först?

Säljer de till första bästa då bara för att bli av med hästen?
 
Sv: Köpa ny häst innan den gamla fått ett hem, sedan annonsera ut som akut?

Det behöver nog inte betyda att hästen säljs till första bästa.
Nu har jag ju inte sett annonsen, men säg att det är en junior som ska upp på häst och hittat den perfekta. Det är väl klart att man köper innan man sålt om man har möjlighet? Sedan skulle jag ju inte dumpa den andra var som helst för det.
 
Sv: Köpa ny häst innan den gamla fått ett hem, sedan annonsera ut som akut?

Kan ju också vara så att man fått tillbaka gamla hästen av ngn anledning och inte har råd med uppstallning för 2 hästar och ligga back t ex 50 000kr som man fått lämna tillbaka till köparna.
 
Sv: Köpa ny häst innan den gamla fått ett hem, sedan annonsera ut som akut?

Kan ju också vara så att man fått tillbaka gamla hästen av ngn anledning och inte har råd med uppstallning för 2 hästar och ligga back t ex 50 000kr som man fått lämna tillbaka till köparna.

Ja så kan det vara, då är det ju som det är,

Men denna annons var en häst hon köpt i september detta år, och nu skulle hon byta ut den mot en annan häst, och hade redan beställt den nya hästen, och den "gamla " var tvungen att vara borta innan nyår.

Så himla oseriöst!
Stackars hästar.
 
Sv: Köpa ny häst innan den gamla fått ett hem, sedan annonsera ut som akut?

Ja så kan det vara, då är det ju som det är,

Men denna annons var en häst hon köpt i september detta år, och nu skulle hon byta ut den mot en annan häst, och hade redan beställt den nya hästen, och den "gamla " var tvungen att vara borta innan nyår.

Så himla oseriöst!
Stackars hästar.

Tja vi har ju ingen aning om varför människan vill byta häst.
Den perfekta hästen dyker inte alltid upp med perfekt tajming.
Jag tex sa till min hästs förra ägare att ska du sälja hästen vill jag ha henne dvs mer eller mindre en beställning på den hästen, jag räknade dock inte med att hon skulle bli till salu så fort...
Men det var en nu eller aldrig situation och jag ville gärna ha just den hästen så då var det ju bara till att köpa den hästen och försöka hitta ett nytt hem åt den andra.
Nu har jag iof fodervärd till min andra men det hade ju lika gärna varit så att han skulle säljas.
Jag behövde också ett nytt hem ganska fort, men inte är jag mindre noga med vart han hamnar för det.

Jag är helt övertygad om att det är FÅ som inte söker det perfekta hemmet åt sin häst när den ska säljas oavsett tidspress eller ej.

Tycker inte alls att det är oseriöst att vara ärlig med att hästen behöver ett nytt hem snarast.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 632
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 859
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 588
Senast: Lhas
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 951
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp