Köpa häst utan ägarbyte?

Sv: Köpa häst utan ägarbyte?

Tror inte att det händer något alls då men de flesta som säljer ett fullblod gör ägarbyteanmälan eftersom det medför böter om den inte inkommer inom en månad
 
Sv: Köpa häst utan ägarbyte?

Ägarbeviset är ditt köpekontrakt och inte reghandlingar. Den enda ras vad jag vet där man måste anmäla ett ägarbyte är fullblod när det gäller halvblod så finns det inget tvång att anmäla det till dem

Tack så jättemycket för ditt svar :)
 
Sv: Köpa häst utan ägarbyte?

Ansöker om det hos registerförande förening som sen annonserar i t ex Ridsport. Man får oftast förklara varför och så får man skicka med bevis på att man faktiskt äger hästen. Som kvitto och/eller köpekontrakt.

Men varför ska man göra det? Är det inte enklare att föreningen skriver ut ett ägarbevis?
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 845
Senast: Oknytt
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 045
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 832
Senast: Freazer
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 951
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp