S

Spider84

Hur kodar man enklast och bäst för att få till en sida så här:

forstasida.jpg

Det svarta och beiga har jag koll på.
Svarta är ju bara bakgrundsfärg i body.
Det beiga ser ut så här:

#content {
width: 800px;
margin: auto;
height: auto;
background: #d8d0c3;
border: 0;
}

Sen när jag försöker placera bilder och text blir det bara en stor salig röra, vilkt jag också misstänkte när jag gjorde bilden på det hela.
Inga tabeller.

Sv: Kodning

Jo css använder jag mig mycket av. Det var mer detaljerna om hur jag får in dom rätt jag var nyfiken på. Har försökt lite med det ena och det andra, men just att lägga upp dom på detta sättet har jag inte gjort innan = lätt handikappad.

Vad är det du har provat? Spontant skulle jag börja med att göra tre lager så att det bilderna ligger i tre olika kolumner i content. Sedan får man fippla lite så att de hamnar överst/underst samt i mitten. Det blev kanske ett för basic svar. Men som sagt. Vet inte vad du provat än. Gör man det väldigt enkelt för sig positionerar man dem absolut, men det kan bli väldigt fel och se väldigt konstigt ut beroende på skärmupplösning m.m.

Nu har jag gjort en variant som ser ut så här:

Sidan
(inget fungerar ännu)

Men som du också sa Dasjenka så är jag rädd att det blir konstigt i andra webbläsare och upplösningar än den jag har (har inte testat ännu). Dessutom får jag inte texten att hamna som jag vill när jag provar och hela sidan hoppar rundor när jag lägger in text.

Du menar tre divar som man kodar till kolumner och sedan bilder och text i dom?
Det har jag inte testat. Ska göra det direkt.

Liknande trådar

K
IT & mobiler Jag har en hemsida med vit bakgrund, och på ett ställe ska det finnas en DIV med rosa bakgrund. Hela sidan ser helt OK ut och funkar...
Svar
12
· Visningar
1 262
Senast: Kimz0r
·
D
IT & mobiler Att centrera en div är inte svårt, men hur gör man om man vill få den att ligga precis i överkant på sidan? Om css-koden ser ut som...
Svar
6
· Visningar
1 058
Senast: meodeo
·
IT & mobiler Hittar inte koden för att ta bort ramarna (de vita) på den här sidan samt hur man får bort att bakgrunden blir rosa när man för...
Svar
6
· Visningar
1 167
Senast: Kuckeliku
·
IT & mobiler Ja skulle behöva lite hjälp med min html kodning för av någon anledning så fungerar det inte. Vilket ni kan förstå om ni tittar in här...
Svar
1
· Visningar
1 204
Senast: Ainon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka