Knottbett och föl

Suspiria

Trådstartare
Vi fick väldigt oväntat ett litet shetlandsföl idag, några veckor för tidigt och inga tecken på att det var på gång än. Det har duggregnat och varit mycket insekter men inga svärmar förrän nu senare på em/kväll.
Vi fick klart boxen och tog in stoet och fölet för en timma sedan, de kommer sova inne på nätterna samt vara inne vid spöregn/när det är väldigt mycket insekter.

Hur vet man om knottbett har påverkat fölet såpass att det är farligt? Dum som jag är så visste jag inte hur farligt det var. :cry: Han verkar inte medtagen eller så, travade glatt runt med mamma i hagen (hon ville inte gå in först) och följde sedan med. Nu ligger han och tar det lugnt i halmen. Tänkte om det finns några tecken. Nu ska de få undvika insekterna framöver.

Liknande trådar

Avel Hur vanligt är det egentligen med lunginflammation pga regn och dåligt väder på föl? Vi får ju alltid höra att vi ska ta in vid dåligt...
Svar
12
· Visningar
3 504
Senast: Ramona
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 712
Senast: Nominous
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 952
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 568
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar