Magiana

Trådstartare
Jag har aldrig tidigare bott där det funnits så mycket knott som här, och då har jag ändå flyttat runt en del (fast oftast inom en kommun eller i närheten).

Nu kan jag inte vara ute på kvällarna då jag ännu inte hittat något skydd mot dem. Det är rent ut sagt förjävligt. Jag är helt pepprad med röda blemmor över hela ansiktet, halsen, bröstet och hårbotten. Kliar gör det också så jag går och baddar med Tea Tree oil stup i kvarten. Det är vidrigt med klådan.

Ni som bor i knottiga områden, är det så här hela sommaren?

Fasen att jag missade att kolla upp mängden knott innan jag köpte huset. Det hade nära nog varit en deal braker.

Jag har ju tältat där det finns knott men aldrig att jag blivit så här ansatt.

Jag upplever det värre i början på sommaren. Sedan brukar de lugna ner sig när man blivit biten tillräckligt. Upplever samma sak med myggor.

Det är olika med knott och mygg olika år. Jag upplever att det här är en försommar med just väldigt mycket knott. Mer än det brukar. Kanske är detta första knottsommaren på länge i dina trakter?

Vissa är är myggen en plåga. Så jag har en myggmaskin
90751068-ItemBig-635940061790000000.jpg

Den är skapligt effektiv och jag slänger njutningsfullt en kaffekopp döda myggor flera gånger i veckan. Den tar små nattfjärilar och knott också.

Just nu är knotten förskräckliga här. Går lite upp och ner, beroende på vind och nederbörd. Igår var de så ettriga att hästarna fick gå in redan kl 19. Jag var ute i ca 15 minuter och det sved som eld i ansiktet när jag kom in igen. Tack och lov får jag inga varaktiga bett dock.
Jag köpte grill idag för att testa knottfällan som beskrivs på olika ställen på internet. Köpte kol i stället för briketter, och det var kanske därför jag inte lyckades hålla igång elden? Får göra ett nytt försök imorgon...

Jag googlade på vad det var och läste på Granngårdens hemsida om det och det står bara att den håller mygg borta. Hur är det med knott? Vi har inte så mycket mygg med knotten är överjävliga.

Ja, använde den senast idag och den är riktigt effektiv. Men den funkar bäst i vindstilla. Det effektiva ämnet är giftigt för insekter, vattenlevande djur och i hög dos oralt för katter.

Har mängder med knott här också, sådär så man inte vill (kan) vara stillasittande eller ens ute på ett vettigt vis när det närmar sig kväll.

inte ens hästarna vill vara ute utan är väldigt tydliga med att det räcker och vill in i tid på kvällen..

I år är det hemskt. Har aldrig varit med om maken just här där jag bor. Moln av knott. Gamla tyllgardiner fungerar för den som ändå vill vara ute. Och idag ska jag köpa briketter och rigga grillfällan.

Jag har en sån och alla andra utan var jätteavundsjuka när vi var i skogen och man nästan andades knott. Såna som biter bitar i skinnet så det blöder.

Min var en billig variant, men det var det jag lyckades få tag på. Granngården har stängt här på söndagar så jag kunde inte kolla utbudet där. Jag tror den här har tillräckligt små maskor för att inte knotten ska kunna komma igenom. *håller tummarna*

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka