Knorrevången åtalas för djurplågeri

(Kristianstadsbladet)
Ansvariga för Korrevångens slakteri i Glimåkra åtalas på fyra punkter och riskerar böter på en halv miljon kronor. Under tiden 2007-2010 anser åklagaren att ansvariga på Knorrevången gjort sig skyldig till brott...

Läs mer...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Knorrevången åtalas för djurplågeri

Äntligen händer här nått:devil:
 
Sv: Knorrevången åtalas för djurplågeri

Nu kommer dagen vi alla väntat på. Rättegångsdatumet är satt och nu ska de få sitt straff.
 
Sv: Knorrevången åtalas för djurplågeri

Hur toppenkille han än är så ska åtalspunkterna bevisas och åklagaren kan inte bestämma straff.

Hur skulle det se ut?
 
Sv: Knorrevången åtalas för djurplågeri

Hur toppenkille han än är så ska åtalspunkterna bevisas och åklagaren kan inte bestämma straff.

Hur skulle det se ut?

Kan säga så här mycket att bevis finns och dom är MYCKET starka. :bow::bow::bump::bump:

Åklagaren kommer yrka på det som står i balans till brotten dom gjort sig skyldiga till. Samtliga inblandade...
 
Sv: Knorrevången åtalas för djurplågeri

Hur toppenkille han än är så ska åtalspunkterna bevisas och åklagaren kan inte bestämma straff.

Hur skulle det se ut?
Nu vet jag inte, men jag tolkade Anglahund som att åklagaren inte kommer släppa målet om det nu skulle bli friande dom utan överklaga till hovrätten. (och svaranden kommer väl överklaga om det blir fällande dom skulle jag gissa)

Jag hoppas att dessa människor får ta ansvar för sina handlingar.
 
Sv: Knorrevången åtalas för djurplågeri

Nu vet jag inte, men jag tolkade Anglahund som att åklagaren inte kommer släppa målet om det nu skulle bli friande dom utan överklaga till hovrätten. (och svaranden kommer väl överklaga om det blir fällande dom skulle jag gissa)

Jag hoppas att dessa människor får ta ansvar för sina handlingar.

Just så mena jag. rätt uppfattat :D
 
Sv: Knorrevången åtalas för djurplågeri

Självklart hoppas även jag att de får stå till svars för sina handlingar.

Missuppfattade nog, men tyckte det vore konstigt om åklagaren bestämde straffet bara
 
Sv: Knorrevången åtalas för djurplågeri

Självklart hoppas även jag att de får stå till svars för sina handlingar.

Missuppfattade nog, men tyckte det vore konstigt om åklagaren bestämde straffet bara

Du missuppfattade lite där. Åklagaren yrkar på högsta och strängaste straffet som sår i balans med brotten dom gjort sig skyldiga till. Sedan vill ju deras försvarare ha dom frikända på alla punkter. Därför finns det nämndemän och domare som går igenom allt och därefter sätter domen.

Kan säga att det är väldigt starka bevis och åtalspunkter.

Dom får det dom har förtjänat. Gör man så emot djuren och sen lurar hästägare så förtjänar dom det strängaste straffet och att företaget läggs ner för gott. Dom får tjäna sina pengar på samma viss som alla andra dvs på ett rätt sätt.
 
Sv: Knorrevången åtalas för djurplågeri

Vilken åtalspunkt invarar de lurade hästägarna? Ingen så vitt jag kan se, så jag förstår inte alls det här med vad var det jag sa. Här åtalas företaget för osant intygande gentemot veterinär, brott mot djurskyddslagen, pga att de brutit mot föreskriften av JBV, samt ett fall av djurplågeri.
 
Sv: Knorrevången åtalas för djurplågeri

Vilken åtalspunkt invarar de lurade hästägarna? Ingen så vitt jag kan se, så jag förstår inte alls det här med vad var det jag sa. Här åtalas företaget för osant intygande gentemot veterinär, brott mot djurskyddslagen, pga att de brutit mot föreskriften av JBV, samt ett fall av djurplågeri.

http://www.kristianstadsbladet.se/o...9532/Knorrevangen-atalas-for-djurplageri.html

Det är fler än ett fall av djurplågeri men endast hingsten nämns i tidningen. Därför åtalas de emot brott emot djurskyddslagen för det finns många fall av djurplågeri som detta företag gjort sig skyldiga till.

De lurade hästägarna som fått sina foderhästar och utlånade sällskapshästar slaktade mot deras vilja för en egen rättsprocess.

Att en person säger " vad var det jag sa" menas med att detta är vad alla inblandade hoppat spå, att även dom går under svensk lag och inte runt om eller igenom kryphål.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter (ATL) Den man som ansvarade för Knorrevångens slakteri 2009 ställdes på måndagseftermiddagen till svars vid Kristianstad tingsrätt...
2
Svar
21
· Visningar
2 800
Senast: ginnies
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Kristianstadsbladet) Knorrevången slaktade hästar utan pass, nu riskerar slakteriet att få företagsbot på en halv miljon kronor och den...
Svar
0
· Visningar
797
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (ATL) Knorrevången Slakt AB riskerar att dömas till en halv miljon kronor i böter. Slakteriets tidigare ansvarige kan dessutom få två...
Svar
10
· Visningar
1 843
Senast: pjok
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Kristianstadsbladet) Rättegången mot Knorrevången Slakt AB där företaget riskerar att böta en halv miljon kronor ställs in. Tingsrätten...
Svar
13
· Visningar
1 984
Senast: CBoggie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp