Knorrevången åläggs betala bot på 500 000

(Norra Skåne)
Knorrevången Slakt AB ska betala 500 000 kronor för brott mot bland annat djurskyddslagen och ägaren till företaget ska åtalas för djurplågeri. Det har åklagaren kommit fram till efter en utredning av de brott man anser att företaget har begått. Nu väntar en domstolsförhandling. Sedan 1993...

Läs mer...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Knorrevången åläggs betala bot på 500 000

Hallelujah! Inte en dag för tidigt!
 
Sv: Knorrevången åläggs betala bot på 500 000

Inte en dag för tidigt!!!!
 
Sv: Knorrevången åläggs betala bot på 500 000

(Norra Skåne)
Knorrevången Slakt AB ska betala 500 000 kronor för brott mot bland annat djurskyddslagen och ägaren till företaget ska åtalas för djurplågeri. Det har åklagaren kommit fram till efter en utredning av de brott man anser att företaget har begått. Nu väntar en domstolsförhandling. Sedan 1993...

Läs mer...

YES YES ÄNTLIGEN......:bump::bump::bump:
 
Sv: Knorrevången åläggs betala bot på 500 000

Jag tänkte på dig när jag såg den här rubriken. :)


Det är ju skönt att det verkar hända någonting äntligen kring Knorrevången.
 
Sv: Knorrevången åläggs betala bot på 500 000

Underbart!!! äntligen händer det något och vi tar steg framåt. Heja heja du underbara åklagare,poliser och alla som anmält och kämpat på. Alla ni som råkat ut för dessa djurplågare vill jag ge en stor varm kram!!!
äntligen händer det något!!! Jiiiiiiiiipppppiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Sv: Knorrevången åläggs betala bot på 500 000

Jag tänkte på dig när jag såg den här rubriken. :)


Det är ju skönt att det verkar hända någonting äntligen kring Knorrevången.


Tack Angelwings

Jag minns dig ifrån "Ametist diskussionerna" från 2009. Det är du och många andra som fått mig att fortsätta jobba för att ta ett steg i rätt riktning för att stoppa hur djur behandlas - ett stort tack till dig!

Hoppas nu att detta åtal (och förhoppningsvis kommande fällande dom) blir en början på något som VERKLIGEN förändrar vårt förhållningssätt till hur vi behandlar djur juridiskt i svensk lag och Livsmedelsverkets kontroll av slaktbranschen.
 
Sv: Knorrevången åläggs betala bot på 500 000

Skrev med samma budskap som majoriteten här, men det blev av någon anledning bortplockat.
Kanske för att jag uttryckte min förhoppning om att det inte ska stanna vid detta, utan att också dom som blivit avlurade hästar i nästa steg ska få rättelse.

LIA
 
Sv: Knorrevången åläggs betala bot på 500 000

Tack Angelwings

Jag minns dig ifrån "Ametist diskussionerna" från 2009. Det är du och många andra som fått mig att fortsätta jobba för att ta ett steg i rätt riktning för att stoppa hur djur behandlas - ett stort tack till dig!

Hoppas nu att detta åtal (och förhoppningsvis kommande fällande dom) blir en början på något som VERKLIGEN förändrar vårt förhållningssätt till hur vi behandlar djur juridiskt i svensk lag och Livsmedelsverkets kontroll av slaktbranschen.

Vi finns hos er fastän ni inte ser oss live=) Vi kämpar på eran sida och på alla andras sida som fått sina hästar mördade olagligt hos detta avskyvärda,svarta företag. JAG lovar att jag ger inte upp! Jag och många med mig hoppas på fällande dom då rättegången drar igång i slutet på sommaren och jag ska dit och lyssna. Äg till detta slakteri ska få veta att så här gör man inte! Dom ska inte få det lätt för nu vet många tusen folk om dom och hur dom beter sig emot djuren. Nu hoppas jag att länsstyrelsen sätter stopp för detta slakteri,deras samtliga ägare får djurförbud för all framtid för dom har bevisat att dom inte är kapabla att ta hand om dom.
Nu vet dessa slaktbulvaner att lagens långa arm även når dom:bow::bow::bow:

Kram till er alla! Tänker på er dagligen.
 
Sv: Knorrevången åläggs betala bot på 500 000

Skrev med samma budskap som majoriteten här, men det blev av någon anledning bortplockat.
Kanske för att jag uttryckte min förhoppning om att det inte ska stanna vid detta, utan att också dom som blivit avlurade hästar i nästa steg ska få rättelse.

LIA

Håller med dig. Det hoppas jag med att varenda hästägare som fått sin häst avlurad/kidnappad av dessa hala ormar ska få upprättelse. En namninsamling kanske ska ordnas?
 
Sv: Knorrevången åläggs betala bot på 500 000

Skrev med samma budskap som majoriteten här, men det blev av någon anledning bortplockat.
Kanske för att jag uttryckte min förhoppning om att det inte ska stanna vid detta, utan att också dom som blivit avlurade hästar i nästa steg ska få rättelse.

LIA

Tack för detta LIA

Upprättelse för oss som fått våra hästar "mördade" av slaktbulvaner på Knorre kan vi nog endast få den dagen Livsmedelsverket tar sitt fulla ansvar och verkligen fullgör sin kontrollskyldighet. Att få bort oseriösa slaktare från svensk slaktindustri är bara en liten "bonus" i det stora hela.

Köttets spårbarhet och att det inte skall innehålla förbjudna substanser - jovisst... pyttsan :(. Varenda människa som köper och äter kött från vår svenska slaktindustri är grundlurad, enligt min uppfattning, efter att jag själv grundligt kontrollerat 75 sidor slaktjournaler från Knorre.

Hästkött är bara en mycket liten del i en mångmiljon industri....hur förhåller det sig med kontrollen av andra köttslag än just hästkött - hur ärliga är andra slaktföretag, kan man undra...jag vet ialla fall vad jag har för uppfattning :devil:

Chansen till fusk beroende på slapp/obefintlig kontroll av myndigheterna är mycket stor - och det finns mycket pengar att tjäna på fusket - det är för mig en otvistigt faktum.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter (ATL) Knorrevången Slakt AB döms att betala företagsbot på 30 000 kronor. Slakteriets tidigare verksamhetsansvarige döms för djurplågeri...
Svar
11
· Visningar
1 729
Senast: Trissa
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Lokaltidningen) Företrädare för ett slakteri i Skåne åtalas för bland annat osant intygande och brott mot djurskyddslagen och företaget...
Svar
0
· Visningar
595
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp