Sv: Knoppar

oh vi har också en morot- äppelgrimma:love: . Hon hade ju ganska mycket man så det blir nog en massa knoppar om ni väljer det. Men om du är duktig på att knoppa kan det vara fint! Annars är ju utsläppt välborstad och blank man inte helt fel heller tycker jag.

Jag tycker att ponnyfläta/hingstfläta/adernnerfläta är fint på ponnyer med lång man.

Om det var min häst skulle jag dock frisera genom att rycka manen, men det vet jag inte om det var aktuellt?

Helt klart knoppar!
Visst, det är mkt man, men på tävling är det knoppar som gäller enligt mig :D

Definitivt knoppar. Manen är lång, men inte speciellt tjock. Det kommer att bli fina knoppar av den manen!!

Jag skulle nog inte gjort knoppar om jag var du, eftersom din häst har så lång man.. det blir rätt svårt tror jag.

jag håller med Trazel och tycker att du ska göra en hingstfläta :)

Hihi jag har också en morot och äppelgrimma:D
Är du duktig på att knoppa så helt klart knoppar :banana:

har du knoppat förut? det är fint, vet inte om det är svårt när manen är så lång.. den såg inte ¨så tjock ut iallafall. annars tycker jag att manen kan vara som den är, bara den är välborstad och snygg ;)

Åh, jag som e så dålig på att förklara :D

här kommer en bild iaf (på en slarvig sådan):

Commence.jpg

Du början längst upp närmast pannluggen (ha all manen på samma sida) och sedan startar du som en vanlig fläta, fast du "bakar in" manen och fortsätter alltså flätan nedåt manken.

Nån annan som är bättre på att förklara?

jag brukar själv ha utsläppt man när jag tävlar hoppning och knoppar när jag tävlar dressyr. Så därför tycker jag att du ska ha utsläppt :smirk: Men annars en ardennerfläta, om du inte vill ha som vanligt :)

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
935
Senast: Ketrawzc
·
Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
800
Senast: Elo
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter