Knöl på snoppen?

Fridolina

Trådstartare
Märkte idag när jag torkade av hunden att han hade två knölar på roten till snoppen.

Skulle visa mamma så jag la ner hunden på rygg och visade. Man såg att det var en rejäl bula men sen försvann den.
Kan det vara kiss? Han var iof nykissad båda gångerna, men kanske ngt som ligger kvar?

Tänkte avvakta ett par dagar och se om det försvinner annars ringer vi vet. Han har inte ont eller reagerar när man tog på den.
Någon som har nån aning vad det kan vara?

Sv: Knöl på snoppen?

Du menar inte de naturliga uppsvällda delarna som alla hanhundar har vid penisroten?
Jag önskar jag kunde hitta en bild, men jag tror såna bilder mest finns på sidor jag helst inte vill hitta.

Njaa, jag vet inte? Har inte känt dom förut, man känner tydligt "benet" och så var det en bula som stog ut liksom. Första gången jag kände kände jag två stycken?

Låter absolut som svällkroppar.

Jag ska se om jag kan ordna en bild...

Haha tro mig, jag var tvungen att känna längre bak också för att se så dom inte glidit fram;)

Alla andra; tack! Jag har lätt att överdriva och vill gärna röntga hela hunden om han får ett litet sår på tassen typ;)

Jag ställer mig i kö för svar. Min hund har samma, vet inte vad det är, är inte bekymmrad, men nu får jag ju reda på vad det är, antagligen.

Nej, de hänger längre bak och är fullt synliga. ;)

*kl*

Bild på hundsvällkroppar kommer, mannen har lovat hjälpa mig (jag fick lirka). :)

:rofl: :bow: :rofl:

förlåt mig men den kommentaren var solklar!

Tror att de flesta hanhundar har dem.. i allafall de som inte har varit hos farbror doktorn och "snipp snipp"
hehe :D

VARNING FÖR KÄNSLIGA!!!!

;)

Nu är min hund liiiite väl påpälsad, de syntes tydligare när han var yngre och pälslös på magen. Men dock, en svag utbuktning (=svällkroppar) kan anas strax ovanför mina fingertoppar.

svall.jpg

Tack!!:bow:

Då kan jag vara lugn. Jag hade redan målat upp scenarier i huvudet om tumörer:crazy:;)

Du slipper röntgen denna gången! :rofl:

Min bästa vän har sin första hane nu, och i somras när han var runt 5 månader ringde hon till mig och var helt förskräckt.
Han har fått tumörer! Stora, och två stycken!
Hon for ner med honom så att jag fick kika och jag höll på att dö när jag såg hennes ansiktsuttryck när jag talade om att det där inte är cancer, det är helt okej!

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 691
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 724
Senast: s957
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 098
Hundhälsa Den 30/11 var jag hos veterinären med min yngsta hund (hon är 13 månader) eftersom jag hade märkt att hennes lymfknutor vid halsen var...
Svar
5
· Visningar
2 065
Senast: Nirvana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka