Friiiiiida
Trådstartare
Hej min hund slog sig för ca 7 veckor sedan och efter det hade hänt så märkte jag en svullnad framme på bröstet mellan bröstbenet och frambenet ungefär. Tycker den skiftat i storlek och konsistens. I början kändes det mest svullet i muskeln sen blev den mjukare och lite sladdrig, kändes lite vätskefylld. Sen blev den hård och nu e den mjukhård, något hårdare än en muskel men ungefär samma konsistens annars. Jag vill minnas att den var mer rund i början men nu känns den mer avlång o bred som en tumme och ungefär lika hög. HAn haltar inte och är som vanligt men detta bekymrar mig. Veterinären ansåg att det inte var ngt farligt när jag var där för 3 veckor sen och att det tar rätt lång tid och läka. Men jag oroar mig ändå, den kom verkligen i samband med detta och jag har väldigt koll på honom å borde märkt tycker jag om den vart där tidigare. För efter han hade slagit sig så kände jag att det kändes inte riktigt bra och någon tim senare så upptäckte jag den. Man kan flytta den lite i sidled och den "guppar" nä man trycker på ena sidan så den känns nästan rund undertill. Och den är lite toppig. Läste om hästar och att det är vanligt. Veterinären gissade på hygrom men de ska väl vara "plaskigare"? Någon som har en gissning?