Knights träns?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Träns-o-manen har varit ute på internet igen....:angel:
Nej, men hittade en web-shop som hade jätterea på träns av ett märke som hette Knights, vilket jag aldrig hört talas om innan. Dock var det ca. 85 % rabatt, så man blir ju helt klart lite sugen...:angel:
Men, de som fanns var endast i storlek x-full. Herr Häst ligger ju emellan full och x-full i storlek. Är storlekarna normala/åt det större hållet kan han ha full fast lite mer utknäppt, är storlekarna istället mindre har han x-full på typ mittenhålet. Det som oftast brukar bli litet på full är käkrem och sidostyckena, medan nosgrimmorna på x-full kan bli lite stora ibland. Med andra ord; Han har långt huvud och stora ganascher, men inte jättebred mule.

Så, är det någon som vet hur storlekarna är på Knights träns? Är det förresten någon som kan säga något om kvalitén? Med tanke på att vad de kostade till ordinarie pris, och av bilderna att döma, ser de väldigt fina ut, men bilder kan ju ljuga...
 
Har haft två knightsträns. Det första var jag jättenöjd med, dock var det något stort i storlek. Det andra skickade jag tillbaka direkt när jag fick hem det för lädret var stenhårt! Ska tillägga att båda dom här tränsen var ca 4-5 år sen.
 
Jag har ett. Min welshponny, med tillhörande huvud som welshponnyer brukar ha, passade det perfekt på i sidostyckena, däremot fick jag göra nya hål i nosgrimman, både på längden och i själva snokdelen. Men då var hon också väldigt smal om nosryggen. Och ponnyn i sig var jobbig att köpa träns till överlag, cob var lite stort och ponny lite litet.

Tränset är i vilket fall elva år gammalt. Fortfarande fint skick. Användes först som tävlingsträns, sparsamt med andra ord, men efter avslutad hoppkarriär som hemmaträns under flera år, så det har använts.
 
Träns-o-manen har varit ute på internet igen....:angel:
Nej, men hittade en web-shop som hade jätterea på träns av ett märke som hette Knights, vilket jag aldrig hört talas om innan. Dock var det ca. 85 % rabatt, så man blir ju helt klart lite sugen...:angel:
Men, de som fanns var endast i storlek x-full. Herr Häst ligger ju emellan full och x-full i storlek. Är storlekarna normala/åt det större hållet kan han ha full fast lite mer utknäppt, är storlekarna istället mindre har han x-full på typ mittenhålet. Det som oftast brukar bli litet på full är käkrem och sidostyckena, medan nosgrimmorna på x-full kan bli lite stora ibland. Med andra ord; Han har långt huvud och stora ganascher, men inte jättebred mule.

Så, är det någon som vet hur storlekarna är på Knights träns? Är det förresten någon som kan säga något om kvalitén? Med tanke på att vad de kostade till ordinarie pris, och av bilderna att döma, ser de väldigt fina ut, men bilder kan ju ljuga...


Har både Knightssadlar o Knightsträns, trevliga produkter i mellanprisklassen. Bra kvalité.

Arabtant har en blandning av ponny/cob i strl o hon kunde ha ponnyträns fast jag fick byta pannband till cob.
 

Liknande trådar

Utrustning Det visade sig att tränset jag köpte från börjes hade ingen bra passform på min häst, så det måste åka tillbaka :( Nu letar jag efter...
Svar
4
· Visningar
1 129
Utrustning Då den befintliga remontnosgrimman till ett av mina träns tyvärr blivit sönderkliad (:angel:), men tränset i övrigt är väldigt fint...
Svar
9
· Visningar
1 858
Senast: zingoo
·
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 693
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Har ett 10 år gammalt Treadstone pullarträns som jag fick med till min häst. Det är väldigt blankt och mjukt i lädret, med breda remmar...
Svar
9
· Visningar
1 133
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp