Knasig vallack!

Mysaan

Trådstartare
Japp min vallack har blivit knasig. Han har först och främst blivit enormt hingstig. Inte så han försöker betäcka men han springer runt och hingstskriar och beter sig verkligen som en hingst. :confused:
Är detta normalt beteende???

Det har gått så långt så han kan inte gå med andra vallackar för då försöker han fösa bort dem från flocken. :cry:

Sv: Knasig vallack!

Blandrastik skrev:
Har du inte tillgång till något gammalt sto som kan lära honom var skåpet ska stå?
:) Nja vi har ett gammalt sto på hela 28 år som han stått med. Problemet var att hon så snyggt vek ut sig för honom vilket givetvis peppade honom mer. Så det fick motsatt verkan kan man säga.

Mysaan skrev:
Japp min vallack har blivit knasig. Han har först och främst blivit enormt hingstig. Inte så han försöker betäcka men han springer runt och hingstskriar och beter sig verkligen som en hingst. :confused:
Är detta normalt beteende???

Det har gått så långt så han kan inte gå med andra vallackar för då försöker han fösa bort dem från flocken. :cry:

Kan han inte gå med bara valacker då??

Min valack kan inte gå med ston han tror han är kungen där då och blir helt knäpp.

Olinda skrev:
Kan han inte gå med bara valacker då??

Min valack kan inte gå med ston han tror han är kungen där då och blir helt knäpp.
Nopp!!! Han styggar sig mot vallackarna även om inga ston är i hagen.

Haha, så beter sig mitt sto... hon gapar och skriker som en kåt hingst, blåser upp sig och går i passage...
Men detta är alltså nåt som kommit NU och som du inte sett tidigare?

AnnaKarinA skrev:
Haha, så beter sig mitt sto... hon gapar och skriker som en kåt hingst, blåser upp sig och går i passage...
Men detta är alltså nåt som kommit NU och som du inte sett tidigare?
När jag tog honom för 6 månader sedan så var han ranglåg och utan självförtroende. Detta har kommit efterhand som han fått bättre självförtroende. Men upptäcktes väldigt tydligt efter att han gått med bara stona ett tag.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 759
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 177
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 458
Senast: mars
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
998
Senast: Nova123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama