Knas med Hugos öga

Sablar22

Trådstartare
Tänkte höra vad ni gör med ögongrejs :confused:

Det är ofta "skräp" i ögonvrån, det är lite kladdigt.. dessutom ser det ut som en grumlig hinna vid ögonvrån.

Skitsvårt att förklara!
Tänkte höra om ni har ngn idé om vad det kan vara och vad ni brukar göra för att lindra/bota innan jag ringer veterinären.

Man kan skölja ögonen med koksaltlösning. Men det där grumliga, hur ser det ut? Är det grått eller är det gult? (eller nån annan färg?) Det är ju ganska vanligt med infektioner i ögonen, och då brukar det bli lite gulaktigt klet i ögonvrån. Hörde av någon att det kan uppstå av levergodis, nån mer som hört det? Om du är osäker på vad det kan vara och det håller i sig så bör du kontakta veterinär.

Kletet som är i ögonvrån är grått och ibland mörkbrunt.
Hinnan eller vad man ska säga, det ser ut som det gråa som hamnar i ögonvrån fast mkt mkt tunnare.

blir det som skorpor i ögonvrån? Är det mycket? Lite skorpor tror jag är helt normalt, jag brukar bara peta bort dem!

lite ögonklet är helt ofarligt, men blir det mycket, eller om hunden verkar irriterad över det kan du ju kontakta vet. kolla också noggrant i och på ögat. slemhinnorna ska vara rosa, är de röda så är det ngt som irriterar.

Liknande trådar

Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 394
Senast: Sel
·
Katthälsa Sedan några månader har en okastrerad hankatt med halsband hängt runt i de olika stallen i min by. Den sista 1 1/5 månader eller så har...
2
Svar
25
· Visningar
2 707
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 511
Senast: Urigurien
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 899
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur