Knas med hästpasset!!

fieldflower77

Trådstartare
Hej alla! Nu startar jag ännu en tråd om hästpass, om jag lägger in den på fel "inriktning " så får ni gärna flytta den!! Det är nämligen så att jag nyligen fick tillbaks min hästs pass, jag skickade in det på tillägsregestrering hos swb. När det kom tillbaka såg det likadant ut som när jag skickade in det:confused:. Jag har sett att andra som skickat in har fått tillbaks pass som ser annorlunda ut... Kan man få tillbaks passet som ser likadant ut utan att det är nått knas med det? :crazy:. Fick även med en lapp där det stod att tillägsregestrering av min häst har börjat eller ngt i den stilen. Min häst kommer från Litauen och har vart i Sverige sen 2005. Tacksam för svar:);)
 
Hej alla! Nu startar jag ännu en tråd om hästpass, om jag lägger in den på fel "inriktning " så får ni gärna flytta den!! Det är nämligen så att jag nyligen fick tillbaks min hästs pass, jag skickade in det på tillägsregestrering hos swb. När det kom tillbaka såg det likadant ut som när jag skickade in det:confused:. Jag har sett att andra som skickat in har fått tillbaks pass som ser annorlunda ut... Kan man få tillbaks passet som ser likadant ut utan att det är nått knas med det? :crazy:. Fick även med en lapp där det stod att tillägsregestrering av min häst har börjat eller ngt i den stilen. Min häst kommer från Litauen och har vart i Sverige sen 2005. Tacksam för svar:);)

Jag fick också hem mitt pass där det stod att tilläggsregistreringen var påbörjad. De gjorde om systemet tror jag så man får hem passet lite tidigare sen kommer en klisterlapp man ska fästa i passet när allt är klart :up:
 
@SofiaLudde123 När jag fick hem mitt hästpass, såg det likadant ut som när jag skickade in det. Enda skillnaden var att avsh hade satt en klisterlapp på framsidan där det står "Swedish Warmblood Association" hästens namn och det nya registreringsnumret, samt deras stämpel, annars är passet orört så att säga. Min häst kom från Polen.

13082051_1299480010082842_102566119_n.jpg
 
Jag fick också hem mitt pass där det stod att tilläggsregistreringen var påbörjad. De gjorde om systemet tror jag så man får hem passet lite tidigare sen kommer en klisterlapp man ska fästa i passet när allt är klart :up:
Jaha okej!! Så klisterlappen kommer senare? Efter att passet har kommit så att säga? :)
 
Vårt pass är inne på tilläggsregistrering. Men vi kommer få hem ett nytt swb-pass sen, för vår häst saknade livmedelssidorna/vad de nu heter i passet. Han är från Holland. Har sett flera häromkring som fått det, så det kanske är det du tänker på när du skriver att folk runt dig har fått hem ett pass som ser annorlunda ut?
Alltså; har man godkänt pass med alla sidor; klistermärke.
Ej godkänt EU-Pass; nytt pass i swb (eller skicka ner passet till i mitt fall Holland och be dem fixa passet innan man kan göra tilläggsregistrering)
 
Vårt pass är inne på tilläggsregistrering. Men vi kommer få hem ett nytt swb-pass sen, för vår häst saknade livmedelssidorna/vad de nu heter i passet. Han är från Holland. Har sett flera häromkring som fått det, så det kanske är det du tänker på när du skriver att folk runt dig har fått hem ett pass som ser annorlunda ut?
Alltså; har man godkänt pass med alla sidor; klistermärke.
Ej godkänt EU-Pass; nytt pass i swb (eller skicka ner passet till i mitt fall Holland och be dem fixa passet innan man kan göra tilläggsregistrering)
Exakt så verkar det vara har en holländska = nytt pass eftersom livsmedelssidan saknades och en Tyska där jag fått tillbaka passet som det var med den röda infolappen om att klistermärke kommer sen tillsammans m fakturan
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 801
Senast: Freazer
·
Avel Hej Hur gör ni med SWB när ni kastrerar era hingstar. Veterinären har fyllt i passet, men behöver man skicka in hela passet till SWB för...
Svar
3
· Visningar
790
Senast: Magnum
·
Kropp & Själ Stopp och belägg. Självmord är inte fegt, det är ett hemskt oönskat utfall av svår sjukdom. Inlagt av moderatorn:
4 5 6
Svar
115
· Visningar
9 096
Senast: Grazing
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 091

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp