knäpp katt, efter kastrering

Mammadutt

Trådstartare
min ena katt är knäppare nu som kastrerad än innan. Hon har perioder, gärna på natten då hon skriker och bär omkring på grytlappar... helt knäpp. Och efter kastration fick hon hängmage, sån där påse, vad det nu kallas.... :confused:

Min sambo hotar att hon får flytta i garaget för hon låter värre än då hon varit i löpen tidigare..... :p Denna fixering vid grytlapparna.... och varför bär hon och skriker just i samband med dom? Vill hon boa? tror hon att det är bebisar? Eller är hon bara ko-ko? :o

Sv: knäpp katt, efter kastrering

Angående påsen i alla fall så är den inget att bry sig om. Tigermage kallas den och består oftast bara av hud och underhudsfett. Min Abbie har alltid haft en sån och Yoga fick en (!?) när hon var dräktig första gången.

Nä vet att det inte är nått att bry sig om, lite trist bara för det är ju vackrare utan, antar hon fick det för hon inte ville låta bli såret utan smet ur tratten hela tiden och tvättade upp såret flera ggr..... renliga kattskrälle :devil: Den andra katten hon rörde inte sitt snitt en enda gång.... kloka lilla kisse :)

Påsen kan de få ändå, även om de låter bli såret och det läker finfint. Även min hankatt fick lite hängbuk. Bara 'sladdrig hängmage', inget fett i den. Ingen av katterna är minsta överviktiga, men alla tre - två honor och en hane - fick sladdermage efter kastraktion. Stör mig inte alls, den är mysig att klappa på ;)

Ingen teori ang 'löpbeteendet' dock, tyvärr.

Liknande trådar

A
Övr. Barn med min son och mig själv (och hela familjen i övrigt...) Använder ett anonymt nick, naturligtvis... I vår familj består vi av...
Svar
18
· Visningar
3 099
Senast: Diplomaten
·
Övr. Katt Denna artikel publicerades för en tid sedan i Sveraks medlemstidning "Våra katter" Jag tycker den är så klockren och träffande...
Svar
8
· Visningar
1 597
Senast: Tviggy1081
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama