F
fjording90
jag äger en fjording som har varit värdens lungnaste och snällaste häst. har haft henne 8 månader. har nu inte gått så mycket pga att hon blev så anfod. (tror det var för snabbt byte till hösilage gick på en dag, blev nog för mycket protein) men har nu en uträknad foderstart. äter hö.
nu till problemet
när man är ute och rider så går hon bra 45min. (ganska mycket snö. lite trav.) sedan man ska börja trava så drar hon upp huvudet och travar bara på snabbare och snabbare. det är ganska svårt att få stopp på henne. hon är även väldigt upp jagad i skritt tog mer änn 30min att lugna henne. kan det bero på pälsfälning (fäller enormt) eller beror det på att hon har dålig kondis eller något helt annat?
tackam för svar/en frustrerad fjording häst ägare
nu till problemet
när man är ute och rider så går hon bra 45min. (ganska mycket snö. lite trav.) sedan man ska börja trava så drar hon upp huvudet och travar bara på snabbare och snabbare. det är ganska svårt att få stopp på henne. hon är även väldigt upp jagad i skritt tog mer änn 30min att lugna henne. kan det bero på pälsfälning (fäller enormt) eller beror det på att hon har dålig kondis eller något helt annat?
tackam för svar/en frustrerad fjording häst ägare