Knäckt havre?

I

__Ida__

Vad menas med knäckt havre?? Finns det fler olika typer av havrepreparering? :confused:
Mvh

Mäste erkänna att jag aldrig hört om knäckt havre :confused: Var har du hört om eller sett det?

Knäckt havre är "lättkrossad" havre. Du har inte plattat till den helt utan bara knäckt upp skal och kärna.

Något mellan hel och krossad havre ungefär.

Det står att kraftfodret fibergi innehåller "knäckt" havre och korn. Är det någon som vet vad det innebär med "knäckt" havre och korn. Vad är det bra för? Blir hästarna mindre pigga?? (Har hört). :confused:

Jaha...de kan allt hitta på, nytt ord för "grovkross" alltså

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
518
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
997
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
894
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Min ponny skulle behöva få i sig munkpeppar eller liknande för sin brunst. Grejen är att hon är kräsen. Försökte med NAF Oestress idag...
Svar
16
· Visningar
520
Senast: Leeelot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Halt efter vila
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.