QuickStar
Trådstartare
Då jag nu står i valet och kvalet att betäcka mitt Escudo sto eller ej så lutar det åt att betäcka, men hingsten jag tänkt ut är ej tillgänglig så nu måste jag ha en plan B, lite halv fort också eftersom jag tänkt åka nästa vecka.
HJÄLP!
*Avkomman ska vara säljbar.
*Hingsten får inte kosta mer än ca 6000-7000kr totalt helst inkl moms också (mer kan var ok om det är lev föl istället för 90 eller 1 okt avgift.)
*Behöver ej vara godkänd i ASVH eller stå i Sverige.
Hon själv är en multitalang som tävlad bägge grenarna, mödernet är mer eller mindre rent dressyr men där det lagt på hoppeblod har de även hoppat.
Hingsten bör vara typförbättrare, inte lämna jättestort, dressyr eller hopp spelar ingen större roll men jag ser helst att den gör båda delarna.
Inte jättevass. Oprövad eller ej spelar ingen roll.
Mina egna förslag är;
Saigon - egna meriter, bra avkommor, många multitalanger dock gammal stam vilket min med har.
Magic Memphis - blir garanterat gul vilket brukar innebära ganska lättsålt
Satisfaciton - Rör han sig? Temperament? Hur är avkommorna?
Don Henrico- fux = inte min favorit färg.. Sen är han över 170, lämnar han stort? Gillar dock xx-inslaget.
Har kollat alla Celles export hingstar men fastnar inte för någon annan i min prisklass.
Kom gärna med egna förslag och skjut gärna ner mina egna så jag kan stryka några...
HJÄLP!
*Avkomman ska vara säljbar.
*Hingsten får inte kosta mer än ca 6000-7000kr totalt helst inkl moms också (mer kan var ok om det är lev föl istället för 90 eller 1 okt avgift.)
*Behöver ej vara godkänd i ASVH eller stå i Sverige.
Hon själv är en multitalang som tävlad bägge grenarna, mödernet är mer eller mindre rent dressyr men där det lagt på hoppeblod har de även hoppat.
Hingsten bör vara typförbättrare, inte lämna jättestort, dressyr eller hopp spelar ingen större roll men jag ser helst att den gör båda delarna.
Inte jättevass. Oprövad eller ej spelar ingen roll.
Mina egna förslag är;
Saigon - egna meriter, bra avkommor, många multitalanger dock gammal stam vilket min med har.
Magic Memphis - blir garanterat gul vilket brukar innebära ganska lättsålt
Satisfaciton - Rör han sig? Temperament? Hur är avkommorna?
Don Henrico- fux = inte min favorit färg.. Sen är han över 170, lämnar han stort? Gillar dock xx-inslaget.
Har kollat alla Celles export hingstar men fastnar inte för någon annan i min prisklass.
Kom gärna med egna förslag och skjut gärna ner mina egna så jag kan stryka några...