klubbtävling

P

Piggelkot

Jo ja ska tävla i en klubbtävling i hoppning på klubben. (där min häst även står) Vad jag har förstått så behöver man inte ha krönt kort. Men min pålle har inget pass. Det är borttappat men ett duplikat är på g. Men eftersom hästen står på anstalten så borde jag kanske få vara med endå? Fråga 2 = Man kan tävla clear round och "vanlig". Det står att det finns A och B på alla höjder. Vad är skillnaden? :D Tacksam för hjälp

Sv: klubbtävling

Pass behövs inte på klubbtävlingar, kommer dock inte ihåg hur det är med vaccinationsintyg?

Avdelning A innebär att de i klassen tävlar mot varandra. Vanligen brukar bedömningen vara A:0/A:0 vilket innebär att man först rider en grundomgång, klarar man den felfritt rider man omhoppning och den i klassen som rider på minst antal fel och snabbast tid vinner.

Avdelning B innebär att man tävlar mot sig själv, en clear round, så är man felfri och inom maxtiden får man rosett :)

Vacintyg har vi på ett annat papper :) Men va bra tack ;)

Men på anmälnings möjen så står det cr 70 cm och sedna kan man välja ridhäst avd A eller B på den cr möjen. :confused:

det är ju bara att välja om du vill tävla i den vanliga klassen (A) eller i unghästs klassen (B). det är samma höjd och ibland samma bana man rider, så om du vill tävla mot de andra i klassen så bör du välja avdelning A. och om du bara vill tävla för att pröva på och träna för att det är kul så kan du ta avdelning B. tävla= A träna=B :)

Liknande trådar

Ridning Jag började fundera på ridskolor och ekonomi och hästmaterial och kom på många frågor som ni gärna får svara på. Var ligger ridskolan...
Svar
0
· Visningar
739
Senast: ridelev
·
Tävling Jag har lite olika frågor angående att kvala unghäst då det finns väldigt lite information om detta. Jag har en 6årig D ponny som jag...
Svar
1
· Visningar
1 030
Senast: miniola
·
Träning Hej! Jag köpte i mars -18, min första häst. En riktig rallyräka som jag främst tänkt tävla hoppning men även dressyr med. Han står nu på...
2
Svar
22
· Visningar
3 599
Senast: mackan
·
Dressyr Hej! Först av allt... ja; jag gick Grönt Kort kursen i höstas och mitt provresultat var helt felfritt och inget att klaga över, skrev...
Svar
7
· Visningar
1 434
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama