klippt häst

kskemilie

Trådstartare
Någon som har ett gott råd eller tips att ge mig! Jag klipper min häst på vintern eftersom hon får lång päls trots att jag sätter täcken tidigt! Hon har även tjocka täcken både inne och ute. Hon får så tråkig matt päls.. någon som har bra råd? ps hon är avmaskad och har bra foderstat o så.. Jättetacksam tips! /emilie

Sv: klippt häst

En del täcken kan göra att hästen blir som "svinto" i pälsen, när de är klippta. Det bästa alternativet är dock inte att prova sig fram för att hitta täcket som inte gör det....Alternativet är att spraya med pälsglans, det gör att täcket inte ligger och nöter på samma sätt på hästen, men man kan få använda det rätt ofta. Testa dig fram!

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 524
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 738
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
829
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
567
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama