Klippning!

Halifaxen

Trådstartare
Hjälp mig! Jag vill få snygg klippning på min häst men han står och rycker i hela kroppen hela tiden... Han är inte rädd när man klipper honom för han ÄR INTE rädd för ljudet! hehe Vet inte vad jags ka göra! Ge mig lite tips ta!! Är det någon ide att ta ut veterinären och droga ner honom? vad tycker ni?? :bump:

Sv: Klippning!

Tålamod, bra maskin(vassa skär) brems o se till att hästen är så ren som det bara går innan du börjar klippa annars blir bladen slöa i förtid. kommer vet ut kan du ju passa på att få i kusen lite domosedan eller dyl, problemet är då bara att de har en tendens att börja svettas vilket gör det betydligt svårare att klippa främst runt öron. Skulle inte ta ut vet enbart för ändamålet så länge hästen inte är helt omöjlig. lycka till!

Det är inget att göra åt, beror på att dom är kittliga. Brukar bli hyfsat snyggt ändå, om man är duktig på att klippa..

Kan du inte prova att låta honom äta lite hö samtidigt....det brukar få de flesta hästar på andra tankar :idea:

Liknande trådar

Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 713
Senast: Askur2017
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 225
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Hej! Har en Sankt Bernhard på ca 3,5 år. Han är rätt stökig av sig och har varit det mer eller mindre hela sitt liv men nu senaste...
Svar
14
· Visningar
1 806
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama