Josefhine

Trådstartare
Hur "är" det egentligen? När tycker ni de är för sent att klippa hästen?

Och när är det men ska klippa igen?

Tacksam för svar ! (vet ej om tråden ligger rätt)

Sv: Klippning

Jag brukar nog inte klippa efter januari. När man ska klippa om hästen är nog väldigt olika. Beror ju på hur mycket päls den har och hur fort den växer. Den ena hästen här hemma har jag klippt 2 ggr nu men den andra har räckt att klippa 1 gång.

vissa klipper ju året om.

jag som ställer ut min häst klipper inte efter nyår, brukar få in sista klippningen i mitten av december.

Min pålle börjar dessutom fälla i januari/februari när det är börjar kännas att det blir längre ljusa dagar och jag vill inte störa fällningsprocessen heller genom att klippa...
Har gjort det någon gång och då har det resulterat i att hästen har fällt päls hela tiden istället fram till april/maj :crazy:

Okej :) Tack för snabba svar !

Har på något viss fått för mig att man bara kan klippa hästen från sep-i början av nov. sedan igen i Jan om man ska.

:angel:

Men nu vet jag !

jag klippte min för andra gången i år i söndags. förhoppningsvis behövs det inge mer den här vintern

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och... 2
Svar
28
· Visningar
1 879
Senast: Ketrawzc
·
Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte... 2
Svar
25
· Visningar
1 771
Senast: KesoNeso
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Piaff
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
768
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka