klippning och täcke

panzy

Trådstartare
har lite funderingar ang. klippning och täcke.

behöver hästen stalltäcke om den är täckesklippt, har ordentligt med spån och halm i boxen och det är 0-5 grader i stallet? isf hur tjockt täcke?

hur tjockt täcke behöver en täckesklippt häst ute om den har fri tillgång på hö? 0-10grader? -5-0 grader? -10--5grader? under -10?
givetvis beror det också på ev. blåst och regn men om man räknar vid vindstilla och mulet...

Sv: klippning och täcke

Titta på trådarna längst ner på denna sida så har du läsning ett tag..

Sv: klippning och täcke

Det tycker inte jag. Sålänge den får den mat som behövs så tycker jag inte det ska behövas.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 107
Senast: MiniLi
·
Utrustning Min häst stod den senaste vintern med fri tillgång på hö i hagen, och var endast halvklippt. Pga detta så fick han endast täcke på sig...
Svar
9
· Visningar
1 786
Utrustning Hej! I min stallplats ingår inte täckesbyte. Så jag vill för enkelhetens skull ha samma täcke ute och inne på min häst i höst och i...
Svar
18
· Visningar
4 465
Senast: mackan
·
Hästvård Jag har tidigare stått i kallstall (samma luft och temp ute som inne) eller i varmstall där det alltid hållit cirka 10 grader inne. Nu...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 833
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka