Klippmaskin budget?

joqla

Trådstartare
Hej! Tips på budgetmaskin?
Ska bara klippa min egen ett par gånger per år, halvklippning. Har inte råd att köpa en dyr tyvärr. Har ni tips? Julas?

Jag har Julas och är väldigt nöjd med den. Nu börjar den bli lite trött så jag ska byta ut den men då ska jag tillägga att jag haft den i 13 år och den är väldigt väl använd, jag har dessutom klippt uteslutande kallblod, dvs rejält med päls. Om du köper den så lägg inte pengar på att slipa skären (de är inte av så bra kvalitet så det blir sällan bra), köp nya istället, alternativt köp andra skär direkt (Heinigers passar).

Hej! Tips på budgetmaskin?
Ska bara klippa min egen ett par gånger per år, halvklippning. Har inte råd att köpa en dyr tyvärr. Har ni tips? Julas?
Jag har Julas och är nöjd med den med tanke på priset. Dock är den väldigt högljudd, så den är kanske ingen höjdare om man har en känslig häst. Håller med mumin om skären, det är ingen idé att slipa dem, de förstörs bara.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 808
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
852
Senast: Fiorano
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
359
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama